سانحه مرگبار رانندگی در سرپل؛ ۲۴ تن کشته شدند

سرپل از استان‌های محروم افغانستان است و بخش زیادی از مسیرهای ارتباطی این استان صعب‌العبور و پرخطر است

تنها یک زن از رویداد واژگون شدن خودرو جان سالم به در برده است و اینک تحت درمان قرار دارد- ارسالی ایندیپندنت فارسی

مقام‌های محلی طالبان در استان سرپل اعلام کردند که در اثر واژگون شدن یک خودروی مسافربری در روز چهارشنبه، ۱۷ خرداد (۷ ژوئن)، دست‌کم ۲۴ تن جان باختند.

دین محمد نظری، سخنگوی پلیس طالبان در سرپل، گفت بیشتر قربانیان زن و کودک‌اند.

او افزود یک خودروی نوع فلانکوچ از روستای «اله‌تو» در شهرستان صیاد به سمت روستای «خواجه یگانه» در حرکت بود که در اثر بی‌احتیاطی راننده و دشوار بودن مسیر راه واژگون شد.

به گفته او، فقط یک زن از این سانحه جان سالم به در برده است و اکنون تحت درمان قرار دارد.

در ویدیویی که از این سانحه منتشر شده دیده می‌شود که خودرو به‌طور کامل در هم شکسته شده و اجساد زیر آن گیر کرده‌اند و ساکنان محل برای بیرون آوردن اجساد تلاش می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گسترش خط فقر در افغانستان باعث شده است که خودروها بیش از اندازه مسافر سوار و جابه‌جا کنند. در چنین شرایطی، خطر انسانی سوانح ترافیکی زیاد می‌شود.

سرپل از استان‌های محروم افغانستان است و بخش زیادی از مسیرهای ارتباطی این استان صعب‌العبور و پرخطر است. به همین علت، سوانح جاده‌ای در آن زیاد رخ می‌دهد.

محمد علی، یکی از ساکنان سرپل، به ایندیپندنت فارسی گفت حکومت پیشین افغانستان و طالبان به ساخت و نگهداری زیرساخت‌های حمل‌ونقل در این استان توجهی نداشتند و ندارند و سرپل همیشه جزو استان‌های محروم بوده است.

او تاکید دارد که بی‌توجهی در راه‌اندازی پروژه‌های توسعه‌ای باعث شده است که وضعیت اقتصادی مردم بد و میزان فقر در سرپل زیاد باشد.

افغانستان کشوری کوهستانی است و بخش زیادی از مسیرهای ارتباطی از میان کوه‌ها می‌گذرد. غیراستاندارد بودن جاده‌ها باعث افزایش سوانح جاده‌ای و واژگون شدن خودروها می‌شود.

در کنار این‌ها، کمک‌رسانی در روستاها در زمان سوانح جاده‌ای با تاخیر انجام می‌شود و این به افزایش شمار تلفات می‌انجامد.