شاهزاده هری شکایتش از روزنامه‌های بریتانیا را به دادگاه برد

او روزنامه دیلی‌ میرر را به هک تلفنش و سایر تجسس‌های غیرقانونی متهم کرده است

هری معتقد است رسانه‌های بریتانیا او و خانواده‌اش را راحت نمی‌گذارند و باید پاسخگو باشندـ HENRY NICHOLLS/AFP

شاهزاده هری روز سه‌شنبه ۶ ژوئن، در دادگاهی در لندن حاضر شد تا علیه روزنامه‌ای بریتانیایی شهادت بدهد. او این روزنامه را به هک تلفنش و سایر تجسس‌های غیرقانونی متهم کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، هری روزنامه دیلی میرر را متهم کرده است که از روش‌های غیرقانونی استفاده کرده است تا خبرهای دست‌اول در مورد او را پیش از سایرین منتشر کند. گروه روزنامه‌های میرر این ادعاها را رد کرده است.

پسر شاه چارلز سوم اولین مقام بلندپایه سلطنتی بریتانیا از قرن نوزدهم به این سو است که با پرسش و تحقیق دادگاه مواجه می‌شود. یکی از نیاکانش، شاه ادوارد هفتم، در سال ۱۸۹۱ و پیش از رسیدن به سلطنت، در دادگاهی برای رسیدگی به یک رسوایی قمار حاضر شد و شهادت داد.  

هری معتقد است رسانه‌های بریتانیا او و خانواده‌اش را راحت نمی‌گذارند و باید پاسخگو باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیوید شربورن، وکیل شاهزاده هری، روز دوشنبه در دادگاه شکایت را مطرح کرد و گفت روزنامه‌های بریتانیایی از همان کودکی هری، با استفاده از هک و سایر ترفندها، اطلاعاتی جمع‌آوری می‌کردند که به خبر اول تبدیل شود.

او در ادامه افزود خبرها در مورد هری فروش روزنامه‌ها را بالا می‌برد و از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱، حدود ۲۵۰۰ خبر منتشر شد که تمام جنبه‌های زندگی او را پوشش می‌داد، از آسیب‌دیدگی‌ در مدرسه گرفته تا مصرف ماری‌جوانا و کوکایین و فرازونشیب رابطه‌اش با دوست‌دخترهایش.

هرچند گروه روزنامه‌های میرر بیش از ۱۰۰ میلیون پوند برای حل‌و‌فصل صدها ادعای جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات پرداخته است و در سال ۲۰۱۵، از قربانیان هک تلفن عذرخواهی کرد، ادعاهای شاهزاده هری در مورد ۳۳ مطلب منتشرشده را تکذیب می‌کند.

اندرو گرین، وکیل گروه میرر، گفت: «هیچ شواهدی وجود ندارد که (تلفن) دوک ساسکس هک شده باشد، چه رسد به اینکه این اتفاق مرتب افتاده باشد.»

او گفت در نظر دارد به مدت یک و نیم روز از هری تحقیق و سوال کند.

خشم هری از رسانه‌های بریتانیا‌ــ و گاهی خاندان سلطنتی که از نظر او، با رسانه‌ها همدست‌اند‌ــ در کتاب خاطراتش، «اضافی»، و همچنین در مصاحبه‌هایش با اپرا وینفری و سایر رسانه‌ها آشکار است.

او خبرنگاران را عامل تصادفی می‌داند که به مرگ مادرش، شاهدخت دایانا، منجر شد و می‌گوید آزار و مزاحمت رسانه‌های بریتانیا او و همسرش، مگان مارکل، را وادار کرد در سال ۲۰۲۰، زندگی سلطنتی را کنار بگذارند و به آمریکا بگریزند.

بیشتر از جهان