سبک لباس عروس‌ امیره رجوه در ازدواج سلطنتی با ولیعهد اردن

تاج عروس یک پیام مخفی از ملکه رانیا در خود داشت

ملکه آینده اردن برای روز عروسی خود الی صعب، طراح محبوب و پرآوازه لبنانی را برگزید-The Royal Hashemite Court

پس از ماه‌ها تدارک و آماده‌سازی، شاهزاده حسین، ولیعهد اردن، روز اول ژوئن در مراسم مجللی در امان، با رجوه السیف، اهل عربستان سعودی، ازدواج کرد. 

فهرست مهمانان این ازدواج، مملو از اعضای بسیار محبوب خانواده‌های سلطنتی بین‌المللی بود؛ از شاهزاده و شاهزاده‌خانم ولز تا شهبانو فرح پهلوی، پادشاه خوان کارلوس اول و ملکه سوفیا از اسپانیا، شاهزاده الیزابت و پادشاه فیلیپ از بلژیک، و بسیاری دیگر.

از زمانی که خبر نامزدی‌ این زوج منتشر شد، آنان در مرکز توجه بودند و در هفته‌های اخیر، در کنار محل برگزاری، لباس و تزئینات سالن عقد و مهمانان مشهور، یکی از نکات مهم، بحث درباره لباس عروس برای این روز خاص بود.

پیش از مراسم ازدواج، رجوه السیف در جشن حنابندان خود پیراهن زیبای عاجی‌رنگی با تزئینات طلایی از نشان تجاری هنیده پوشید که با جزئیات گلدوزی‌شده معنادار، از ستاره هفت‌پر که ارزش ویژ‌ه‌ای در اردن دارد تا نقوش نخل که از نمادهای عربستان سعودی است، ادای احترامی بود به ریشه‌های سعودی او و میراث اردنی شاهزاده حسین.

ملکه آینده اردن برای روز ازدواج خود، الی صعب، طراح محبوب و پرآوازه لبنانی، را برگزید. انتخاب او، چنانکه پیش‌بینی می‌شد، پیراهنی کاملا سفید بود. مراسم عقد مذهبی رجوه در کاخ زهران برگزار شد که سال‌ها پیش ملکه رانیا و ملک عبدالله، والدین شاهزاده حسین، در آنجا ازدواج کردند.

لباس اول رجوه که با آن در  مراسم عقد حاضر شد، پیراهنی ساده و آستین‌بلند بود که یقه نامتقارن و بالاتنه چین‌دارش آن را متمایز می‌کرد. دنباله لباس که در صورت لزوم جدا می‌شد، چندین متر پارچه با تزئینات و گلدوزی بود که  دو خواهر داماد مراقب بودند درست در پشت عروس قرار گیرد. 

تکمیل این لباس کرپ الی صعب، به کمک ۲۰ هنرمند زبردست، و در مجموع سه ماه زمان نیاز داشت. از دیگر تزئینات آن می‌توان به ۵۵۰ گلبرگ و شش کیلوگرم مروارید، کریستال و مهره اشاره کرد.

شاهزاده هاشم، برادر کوچک‌تر داماد، عروس را که یک دسته‌گل ساده از شکوفه‌های سفید در دست داشت، به سمت محراب همراهی کرد. گفتنی است که رجوه ظاهر خود را با یک تاج زیبا و گوشواره‌های الماس مشابه تکمیل کرده بود. همچنین، عروس با اجتناب از مدل سنتی‌تر موی عروس، ترجیح داده بود که گیسوان بلند خود را باز بگذارد.

پس از اتمام مراسم عقد با لباس زیبای الی صعب، هنگامی که عروس و شاهزاده حسین از مهمانان استقبال می‌کردند، رجوه پیراهنی سفید و آستین‌کوتاه با دستکش‌های بسیار بلند و یقه نسبتا باز و دامن حجیمی که روی آن گل‌های سفید سه‌بعدی و برجسته دوخته شده بود، به تن داشت.

این پیراهن سفارشی از مجموعه آلتامودای دولچه و گابانا ۲۰۲۲ بود.

رجوه همچنین مدل موی خود را نیز تغییر داده بود و با موهایی که پشت سرش بسته شده بود و با یک تاج الماس ظریف به مهمانان خوش‌آمد گفت. روی تاج، عبارت «دعای مستجاب‌شده به خواست خدا» نقش بسته بود (رجوه من‌الله) که به دعای شکرگذاری ملکه رانیا در زمان نامزدی این زوج اشاره دارد. 

خود ملکه رانیا تاج مشهورش را که با طرح و نوشته «بزرگی خدا» ساخته شده بود، بر سر داشت.  

ولیعهد حسین نیز یونیفرم سیاهی به تن داشت که از لباسی که پدرش، ملک عبدالله دوم، در مراسم ازدواجش با ملکه رانیا بر تن کرده بود، الهام گرفته شده بود و برای این مناسبت، بسیار شیک به نظر می‌رسید.

بیشتر از مُد و زیبایی