در ماه ژوئن به کجا سفر کنیم؟

از گلاستونبری بریتانیا تا دیواره بزرگ مرجانی استرالیا

آخرین ماه قبل از شروع تابستان، فصل پررونق بسیاری از مقاصد گردشگری است‌ـ Canva

مدارس کم‌کم تعطیل می‌شوند و تابستان فرا می‌رسد؛ پس وقت آن است که به فکر برنامه‌ریزی برای تعطیلات باشید.

به گزارش نشنال، ژوئن زمان خوبی برای رزرو اقامتگاه است، چون اغلب آخرین ماه قبل از شروع تابستان، فصل پررونق بسیاری از مقاصد گردشگری است و به مسافران امکان می‌دهد پیش از سرازیر شدن سیل جمعیت، از آن مناطق بازدید کنند.

در نیمکره شمالی، روزهای ماه ژوئن بلند و آفتابی‌اند و در بسیاری از نقاط جهان زمان برگزاری رویدادها و برنامه‌های فصلی است.

صفحه سفر یوای‌ئی نیوز (UAE News) بهترین مقاصد گردشگری ژوئن را به شرح زیر معرفی کرده‌ است:

گلاستونبری، بریتانیا

جشنواره گرین‌فیلد بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین جشنواره موسیقی و هنرهای نمایشی جهان است که هر سال ماه ژوئن در زمینی به وسعت ۹۰۰ هکتار در جنوب غربی انگلستان برگزار می‌شود. از عمر این جشنواره بیش از پنج دهه می‌گذرد و هر سال صدها هزار گردشگر از سراسر جهان در این جشنواره شرکت می‌کنند.

جشنواره امسال از ۲۱ ژوئن شروع می‌شود و تا یکشنبه ۲۵ ژوئن با آثاری از آرکتیک مانکیز، گانز ان روزز و التون جان ادامه می‌یابد.

به غیر از خود جشنواره، گلاستونبری مملو از فروشگاه‌ها، کافه‌ها و میخانه‌های مستقل است و ویرانه‌های کلیسای قدیمی گلاستونبری نیز دیدنی است. از فراز تپه بلند گلاستونبری تور هم می‌توان مناظری دیدنی از جزیره آوالون، گلاستونبری و سامرست را تماشا کرد.

خلیج آروگام، سریلانکا

آروگام یکی از بهترین مقاصد موج‌سواری دنیا است که استقبال از آن هر سال در ماه ژوئن به اوج می‌رسد. هم‌زمان که بادهای موسمی سواحل جنوبی و غربی این جزیره را که به شکل قطره اشک است، خیس می‌کنند، در سواحل شرقی آن اتفاق‌های دیگری در حال وقوع است.

ماه ژوئن در خلیج آروگام پر از روزهای آفتابی است و بهترین شرایط برای موج‌سواری مهیا است. ژوئن بهترین زمان برای سفر به خلیج آروگام است؛ زیرا بعد از ژوئن سیل گردشگر به سواحل سریلانکا هجوم می‌آورد و معمولا در ماه‌های ژوییه و اوت به اوج می‌رسد.

استان دالارنا، سوئد

کشور سوئد هر سال بعد از پایان زمستان، جشن آغاز تابستان (میدسومار) را در ژوئن برگزار می‌کند. سوئدی‌ها از دیرباز نخستین روز تابستان را که طولانی‌ترین روز سال است، با برگزاری مهمانی در خانه‌های تابستانی، ساختن تاج با گل‌های وحشی و رقص جشن می‌گیرند و دور میله‌ چوبی بلندی می‌رقصند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویدادهای انقلاب تابستانی در سراسر سوئد برگزار می‌شود، اما برای کامل کردن این تجربه از جمله تماشای مردمی که لباس‌های سنتی پوشیده‌اند، رقص و آواز و رژه‌های همراه با حلقه‌های گل و برافراشتن تیری که با گل‌های گوناگون آراسته می‌شود و مردم به دور آن می‌رقصند، باید به دالارنا در مرکز سوئد سفر کنید.

جشنواره انقلاب تابستانی امسال روز جمعه ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) برگزار می‌شود، اما جشن‌ها معمولا قبل از آن روز شروع می‌شود و در همان روز تا روز بعد از شب اولین روز تابستان ادامه می‌یابند.

پارک ملی سرنگتی، تانزانیا

تماشای مهاجرت بزرگی که در پارک ملی سرنگتی تانزانیا رخ می‌دهد، تجربه‌ای بی‌نظیر در ماه ژوئن است.

اگر به کریدور غربی این پارک بروید، جلوه باشکوه شگفتی‌های طبیعت را خواهید دید: گله‌ بز کوهی‌ها، غزال‌ها و گورخرها که برای یافتن غذا و زمین‌های جدید برای تولیدمثل به سمت شمال می‌روند.

روزها آفتابی است و دمای هوا به طور متوسط ۲۵ درجه است اما عصرها سرد می‌شود؛ بنابراین بهتر است لایه‌لایه لباس بپوشید.

کویینزلند، استرالیا

استرالیا در نیمکره جنوبی در این ماه طعم زمستان را می‌چشد اما کویینزلند به استقبال فصل خشک و کم‌باران می‌رود. همچنین پایان فصل «‌نیش» است؛ یعنی در سواحل از عروس دریایی خبری نخواهد بود.

ژوئن بهترین زمان برای شنا و غواصی در دیواره بزرگ مرجانی یا قایق‌رانی در جزیره ویتساندی واقع در شرق کویینزلند است و از آن‌جا که فصل افول گردشگران بین‌المللی است، با پیشنهادهای ویژه هتل‌ها و پروازها می‌توان سفری مقرون‌به‌صرفه و دور از هیاهو را ترتیب داد و از آن لذت برد.

هوساویک، ایسلند

تابستان تا ماه ژوئن به ایسلند هم می‌رسد و خورشید در نیمه‌شب نیز در آسمان دیده می‌شود. دشت‌ها هم پرشکوفه‌اند و دمای هوا بالاتر می‌رود و برای تماشای نهنگ‌های تابستانی می‌توانید به هوساویک، در حاشیه شمالی ایسلند، بروید.

هوساویک که پیش‌تر یک بندر ماهیگیری بود، اکنون با نام پایتخت تماشای نهنگ اروپا شناخته می‌شود و آفتاب تابستانی ایسلند مجموعه‌ای بزرگ از پلانکتون‌ها راــ که اتفاقا غذای اصلی نهنگ‌ها محسوب می‌شودــ به اطراف این شهر زیبا می‌آورد.

غیر از تماشای نهنگ‌ها کار‌های دیگری هم می‌توان انجام داد؛ از جمله بازدید از کلیسای هوساویک که بالای تپه‌ای قرار دارد و قدمت آن به سال ۱۹۰۷ بازمی‌گردد. همچنین غوطه‌ورشدن در استخری که آبش از حرارت زمین گرم می‌شود و برای ایسلندی‌ها تفریح ملی به حساب می‌آید. البته انتظار آب گرم نداشته باشید؛ دمای آب این استخر حدودا شش درجه است.

اوگاندا

اوگاندا زیستگاه بیش از ۴۰۰ گونه گوریل کوهستانی دارد و یکی از بهترین مکان‌های جهان برای تماشای این میمون‌های بزرگ در زیستگاه‌های بومی‌شان است. ژوئن شروع فصل خشک‌تر این کشور است، آب کمتری در مسیرها جمع می‌شود و به همین دلیل پیاده‌روی آسان‌تر است. بنابراین زمانی مناسب برای تماشای این موجودات باشکوه است. روزها گرم و خشک‌اند و فقط گاهی باران می‌بارد. ژوئن همچنین بهترین فصل برای بازدید از دریاچه ویکتوریا پیش از هجوم مسافران تابستانی است.   

بیشتر از سفر