با چت‌ جی‌پی‌تی برای سفر برنامه‌ریزی کنید

یک شرکت مسافرتی در حال ادغام هوش مصنوعی است تا به کمک آن برنامه‌های سفر تهیه کند

مسافران احتمالی به صورت مستقیم در سایت با چت جی‌پی‌تی گفت‌وگو می‌کنند - Canva

اکسپدیا (Expedia) اعلام کرد که چت جی‌پی‌تی را در اپلیکیشن خود ارائه می‌کند تا به مسافران در برنامه‌ریزی سفر کمک کند.

این وب‌سایت مسافرتی از فناوری هوش مصنوعی به عنوان بخشی از «تجربه برنامه‌ریزی سفر درون برنامه‌ای» جدید استفاده می‌کند، به طوری که اعضای این سایت بتوانند درباره جاهایی که باید ببینند، کارهایی که باید انجام بدهند، نحوه رفت‌وآمد و محل اقامت در مقاصد گردشگری توصیه‌هایی دریافت کنند.

مسافران احتمالی به صورت مستقیم در سایت با چت جی‌پی‌تی گفت‌وگو می‌کنند وافزونه [پلاگین] اکسپدیا برای «فعال‌سازی سفر» را انتخاب می‌کنند؛ [این پلاگین] سپس آن‌ها را برای رزرو به سایت اکسپدیا هدایت می‌کند.

پیتر کرن، نایب‌رئیس و مدیرعامل گروه اکسپدیا، گفت: «هر سفر بزرگی حین برنامه‌ریزی و خرید ممکن است انجام می‌شود یا از دست برود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«با ادغام چت جی‌پی‌تی در اپلیکیشن اکسپدیا و ترکیب آن با سایر قابلیت‌های خرید مبتنی بر هوش مصنوعی مانند مقایسه هتل‌ها، پیگیری قیمت پروازها و ابزارهای همکاری سفر، اکنون روشی ملموس‌تر برای ترتیب دادن یک سفر عالی را به مسافران ارائه می‌دهیم.»

در بخشی از این پیشنهاد جدید، هتل‌هایی که در گفت‌وگو با چت جی‌پی‌تی درباره آن‌ها بحث می‌شود، به‌طور خودکار در بخش «سفر» اپلیکیشن ذخیره می‌شود.

بخش چت جی‌پی‌تی در سطح جهانی به زبان انگلیسی در حال گسترش است و اکنون در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد.

اکسپدیا هشدار داد: «با اینکه برای محدود کردن نتایج نادرست و پاسخ‌های نامناسب اقدام‌های زیادی صورت گرفته، گاهی اوقات ممکن است این تجربه به‌طور دقیق مطابق انتظار نباشد. ما بازخورد کارمندان و همه کسانی را که از این تجربه استفاده می‌کنند به‌طور مداوم بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم که پاسخ‌ها با استانداردهای ما مطابقت دارند.»

زمانی که ایندیپندنت به بررسی این موضوع پرداخت که آیا چت جی‌پی‌تی از نظر ارائه توصیه سفر برای مقاصد خاص می‌تواند با انسان رقابت کند یا خیر، متوجه اشتباهاتی شد.  

برای نمونه، این ربات‌چت هوش مصنوعی یک رستوران گیاهی در یورک را توصیه کرد که پنج سال از تعطیلی آن می‌‌گذشت؛ به علاوه دو میخانه دالستون که برای همیشه بسته شده بودند.‌‎

© The Independent

بیشتر از سفر