پروژه عربستان سعودی برای ماجراجویی لوکس در دریای سرخ

عربستان سعودی آماده راه‌اندازی دو مقصد جدید گردشگری است: دریای سرخ و آمالا

ماجراجویانی که به‌دنبال مقاصد جدید می‌گردند، باید به سواحل دریای سرخ در عربستان سعودی بروند. در آن‌جا، می‌توانید انواعی از تجربیاتی را امتحان کنید که از چتربازی گرفته تا دوچرخه‌سواری در کوهستان، آدرنالین‌ خونتان را بالا می‌برد.

به گزارش یورونیوز، به لطف مگاپروژه شرکت توسعه «رد سی گلوبال» (Red Sea Global) منطقه دوباره به‌شدت مرکز توجه قرار گرفته است. عربستان سعودی آماده راه‌اندازی دو مقصد جدید گردشگری است: دریای سرخ و آمالا.

این دو مرکز که برای پذیرایی از اولین مهمانان خود در اواخر امسال آماده می‌شوند، تعادل دقیقی از ماجراجویی در فضای باز، طبیعت‌گردی و تجمل را برای آن‌ها فراهم خواهند کرد.

در سواحل دریای سرخ چه ورزش‌هایی در فضای باز  می‌توانید انجام دهید؟

شرکت رد سی گلوبال تحت نام تجاری جدید ورزشی ماجراجویانه خود «آکون» (در زبان عربی به معنای «بودن») فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای مسافران ماجراجو فراهم می‌کند.

جان پاگانو، مدیرعامل گروه رد سی گلوبال می‌گوید: «ما در مقاصد خود هر فعالیتی را براساس حس هیجان‌انگیز اکتشاف پیش می‌بریم.»

‌از شن، کوهستان، دوچرخه‌های آف‌رود و دوچرخه‌سواری برقی گرفته تا دویدن در مسیر، کوهنوردی، خزیدن و پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی متنوع منطقه، گزینه‌های زیادی برای مبتدیان تا ورزشکاران حرفه‌ای وجود دارد.

ورزش‌های آبی، تجربه‌های غواصی، و پارو زدن ایستاده درمیان جنگل‌های محلی حرا برای دوستداران اقیانوس در دسترس است؛ و برای کسانی که از ارتفاعات سرگیجه‌آور لذت می‌برند، چتربازی، پاراگلایدر، پاراموتورینگ و بالون‌سواری وجود دارد.

جان می‌گوید: «اکنون می‌توانیم یک بسته کامل سه‌گانه از تجربیات ورزشی را قبل از ورود اولین مهمانانمان به دریای سرخ در سال جاری ارائه دهیم.»

هنگام بازدید از دریای سرخ کجا اقامت کنید؟

امسال سه استراحتگاه مجلل در دریای سرخ افتتاح خواهند شد، شامل سیکس سنسز (Six Senses)، سنت‌رجیس دریای سرخ (St Regis The Red Sea) و منطقه حفاظت‌شده ریتز-کارلتون (Ritz-Carlton Reserve). شانزده هتل دیگر نیز با ۳هزار اتاق بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ افتتاح خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تریسی لانزا، رییس گروه برندسازی و بازاریابی جهانی رد سی گلوبال، می‌گوید: «سیکس سنسز بر سلامتی تمرکز دارد. اما آن‌ها به‌شدت به فرهنگ و سرزمینی که بخشی از آن‌اند، اهمیت می‌دهند. از این رو، منظره تلماسه در امتداد ساحل دریای سرخ بسیار بومی خواهد بود.»

او ادامه می‌دهد: «سپس ما سنت‌رجیس و ریتز-کارلتون را داریم که در جزایر امهات (Ummahat) قرار دارند، به این ترتیب این‌ استراحتگاه‌ها به ماجراجویی‌های جزیره‌ای و ورزش‌های آبی و غواصی اختصاص دارند و دیدن مرجان‌ها از برنامه‌های این مکان‌ها خواهند بود. این واقعا تجربه هم‌زمانی در خشکی و در دریا خواهد بود.»

یک مقصد منحصربه‌فرد طبیعت‌گردی

رویکرد گردشگری پروژه دریای سرخ سازنده و بلندپروازانه‌ است و با گردهم‌آوردن تجمل، طبیعت و پایداری، نوع جدیدی از طبیعت‌گردی را شکل می‌دهد.

تریسی می‌گوید: «آینده گردشگری واقعا مسئولیت سنگین‌تری را در مورد سرزمینی که به ما سپرده شده است، بر دوشمان می‌گذارد.»

پروژه دریای سرخ با پیش‌بردن مرزهای سفر پایدار، تامین انرژی به‌طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر را هدف قرار داده است.

تریسی ادامه می‌دهد: «ما دیگر از شبکه برق و آب و غیره خارج خواهیم شد... دفن زباله به صفر می‌رسد. پلاستیک یک‌بار مصرف وجود ندارد. و چیزی که به نظر من واقعا جالب است و حقیقتا باعث می‌شود مردم بایستند و توجه کنند، این است که وقتی ما به‌طور کامل شروع به کار کنیم، تعداد بازدیدکنندگان از یک‌میلیون نفر در سال هم فراتر خواهد رفت.»

این تنها بخش کوچکی از بیش از ۹۰میلیون بازدیدکننده‌ای است که عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ از آن استقبال کرده است. با توجه به اینکه گردشگری یکی از دلایل اصلی تخریب محیط زیست در سراسر جهان است، سقف بازدیدکنندگان و مالیات گردشگران ابزاری ضروری برای حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی است.

دریای سرخ فرودگاه خود را خواهد داشت

یک فرودگاه منطقه‌ای جدید برنامه‌ریزی شده است که به مسافران بین‌المللی اجازه می‌دهد از یکی از دو شهر بزرگ عربستان سعودی، جده و ریاض، پروازهای اتصالی داشته باشند.

فرودگاه جدید که شرکت معماری بریتانیایی فاستر و شرکا (Foster + Partners) آن را طراحی کرده است، انرژی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌کند و به نظر می‌رسد مکانی خاص برای مسافران هوشمندانه باشد.

این فرودگاه مانند ترمینال هواپیماهای خصوصی طراحی شده و دارای فضاهای کوچک‌تر است. در ساخت آن، از رنگ‌ها و بافت‌های منظره بیابانی اطراف الهام گرفته شده است.

تریسی می‌گوید: «این تجربه‌ای بسیار منحصربه‌فرد و یکپارچه خواهد بود. چمدان‌هایتان را در هتل تحویل می‌گیرید، از این رو مجبور نیستید کنار گردانه چمدان‌ها بایستید و منتظر بمانید.»

صنعت گردشگری رو به رشد عربستان سعودی

عربستان سعودی از طریق پروژه‌هایی مانند دریای سرخ، خود را به‌عنوان یک نیروگاه گردشگری در خاورمیانه تقویت می‌کند. این کشور در حال حاضر شاهد افزایش ۱۲۱درصدی بازدیدکنندگان بین‌المللی نسبت‌به پیش از همه‌گیری کرونا بوده و در سال ۲۰۲۲ از ۹۳میلیون و پانصدهزار نفر استقبال کرده است.

پروژه دریای سرخ نه‌تنها یک مقصد جدید و هیجان‌انگیز برای بازدیدکنندگان خواهد بود، بلکه به کشور نیز رونق خواهد داد. هدف آن ایجاد ۷۰هزار شغل، ارائه فرصت‌ برای کسب‌و‌کارها و برای کارآفرینان محلی و کمک تخمینی ۵میلیارد و ۳۰۰میلیون یورویی به تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی است.

تنها چیزی که این پروژه در حال حاضر نیاز دارد، آن است که افراد تشنه ماجراجویی این کانون گردشگری احیاکننده و مجلل را بشناسند.

بیشتر از سفر