گروه حقوقی ترامپ خواهان برکناری قاضی پرونده حق‌السکوت شدند

رئیس‌جمهوری سابق مدعی است که قاضی خوان مرچان در مورد او سوگیری منفی دارد، چون دخترش برای یک شرکت مشاوره همسو با دموکرات‌ها کار می‌کند

محاکمه ترامپ قرار است در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آغاز شود - AFP

براساس گزارشی، وکلای دونالد ترامپ قصد دارند برای قاضی رئیس دادگاه کیفری پرداخت حق‌السکوت‌های ادعایی به استور می دانیلز، به‌دلیل کمک‌های مالی او به کارزار انتخاباتی و روابط خانوادگی‌اش با حزب دموکرات، درخواست [برکناری] صادر کنند.  

این جدیدترین حرکت حقوقی از مجموعه فعالیت‌های رئیس‌جمهوری سابق برای دور کردن دادگاه کیفری منهتن -که قرار است در ماه مارس آینده آغاز ‌شود- از خوان مرچان، قاضی دادگاه عالی نیویورک است.

ترامپ درمورد ۳۴ فقره جعل اسناد تجاری که به پرداخت‌های ادعایی برای پنهان کردن داستان‌های منفی درباره او پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ مربوط می‌شود، ادعای بی‌گناهی کرده است.  

سوزان نچلس و تاد بلانچ، وکلای ترامپ، در بیانیه‌ای به نیویورک‌تایمز گفتند که دختر قاضی مرچان، مدیر ارشد عملیاتی آثنتیک کمپینز (Authentic Campaigns) شرکت مشاوره دموکرات است.  

همچنین ادعا کردند که این قاضی در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، ۱۵ دلار به بستر جمع‌آوری کمک مالی آنلاین جو بایدن، و ۱۰ دلار به دو گروه دیگر طرفدار دموکرات اهدا کرده است.

این وکلا به نظارت قاضی مرچان بر محاکمه تقلب مالیاتی که در ماه ژانویه سازمان ترامپ را مجرم شناخت و ۱.۶ میلیون دلار جریمه کرد اعتراض کردند.

آن‌ها مدعی شدند که قاضی مرچان، آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد امور مالی سابق سازمان ترامپ را تشویق کرده بود تا علیه رئیس پیشین خود صحبت کند.  

سوزان نچلس و تاد بلانچ، وکلای دادگستری، طی بیانیه‌ای به تایمز گفتند: «رئیس‌جمهور ترامپ مانند همه آمریکایی‌ها به موجب قانون اساسی حق دارد قاضی بی‌طرف داشته باشد و فرآیند قانونی را طی کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این وکلا هنوز درخواست رد صلاحیت رسمی خود را ارائه نکرده‌اند. بلانچ به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر پاسخ فوری نداد.

وکلای ترامپ به‌تازگی درخواست انتقال پرونده کیفری را به دادگاه فدرال ارائه کردند که ملوین برگ، دادستان منطقه منهتن با آن مخالفت کرده است.

براساس قوانین نیویورک، چنانچه قاضی یا یکی از بستگانش «منافعی داشته باشند که دادرسی را به‌طور چشمگیری تحت تاثیر قرار بدهد»، باید برای خود قرار عدم صلاحیت صادر کند.

در ماه آوریل، ترامپ نخستین رئیس‌جمهوری مستقر یا سابق ایالات متحده آمریکا بود که متهم کیفری شناخته شد.

گفته می‌شود که او به مایکل کوهن، کارچاق‌کن خودش، دستور داد به دنیلز پولی بدهد تا غائله ساختگی رابطه‌ عاشقانه سال ۲۰۰۶ را ساکت کند.  

دنیلز ادعا کرد که او و ترامپ رابطه جنسی داشتند، و بعدا در روزهای پیش از انتخابات ۲۰۱۶ مبلغ ۱۳۰ هزار دلار را پذیرفت.

کوهن نیز ادعا کرد که به [نشریه] نشنال ریویو (National Review) برای داستانی درمورد رابطه ترامپ با کارن مک‌دوگال، مدل سابق [نشریه] پلی‌بوی، پولی پرداخت کرده بود که این داستان را منتشر نکنند.

کوهن در سال ۲۰۱۸ به جرم تخلف مالیاتی و نقض [قوانین] مالی کارزار انتخاباتی به دلیل نقشی که در پرداخت‌ حق‌السکوت داشت، به سه سال زندان فدرال محکوم شد.

محاکمه ترامپ قرار است در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آغاز شود.

© The Independent

بیشتر از جهان