سی‌ان‌ان: ترامپ در فایل صوتی سال ۲۰۲۱ به نگهداری اسناد محرمانه شامل ایران اذعان می‌کند

سی‌ان‌ان ادعا می‌کند که ترامپ قصد علنی‌ کردن اسنادی مانند حمله احتمالی به ایران را داشته است

سی‌ان‌ان ادعا می‌کند که دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید از نگهداری اسناد محرمانه اطلاع داشت-ANDY BUCHANAN / AFP

سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی به نقل از چند منبع مدعی شد که بازپرسان فدرال به فایل صوتی مربوط به تابستان ۲۰۲۱ دست یافته‌اند که در آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به نگهداری اطلاعات محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران اذعان می‌کند.

سی‌ان‌ان می‌گوید که به این فایل صوتی گوش نکرده است اما منابعش می‌گویند که بخش مربوط به ایران حدود دو دقیقه است. یک منبع دیگر هم گفته که این فایل صوتی تنها بخشی از یک جلسه طولانی‌تر است.

سخنگوی کارزار ترامپ این گزارش را دامن زدن به تنش‌ها برای ترامپ توصیف کرده است.

دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شده است و در این مدت پرونده‌های متعددی علیه او گشوده شده که حامیان ترامپ می‌گویند در پس‌پرده آن دمکرات‌ها و تلاش برای خارج کردن ترامپ از گردونه انتخابات قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، ترامپ در این فایل صوتی تاکید می‌کند که همه‌چیز را علنی خواهد کرد.

سی‌ان‌ان در این گزارش ادعا می‌کند که این فایل صوتی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید از نگهداری اسناد محرمانه اطلاع داشته است.

منابع سی‌ان‌ان گفته‌اند که ترامپ به علنی کردن این اطلاعات علاقمند بود اما در عین حال نسبت به محدودیت‌های دوران پس از ریاست‌جمهوری برای علنی کردن اسناد محرمانه اطلاع داشت.

این جلسه از این جهت مورد توجه قرار گرفته است که تیم تحقیقات درباره نگهداری اسناد محرمانه در خانه ترامپ بر این باور است که نکته‌های مهمی در این زمینه در آن مطرح شده است.

اف‌بی‌آی پیش‌تر در جستجوی اطلاعات محرمانه به اقامتگاه ترامپ در مارالاگو هجوم برد و اسنادی را کشف کرد. وزارت دادگستری آمریکا درحال تحقیق درباره این موضوع است که آیا ترامپ با نگهداری این اسناد پس از اتمام دوره ریاست‌جمهوری قانون را نقض کرده است یا خیر. مدتی پس از یورش به اقامتگاه ترامپ، اسناد مشابهی در دفتر کار سابق و خانه جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا پیدا شد که مربوط به دوره معاونت ریاست‌جمهوری او در زمان باراک اوباما بود اما ابعاد این خبر به اندازه موضوع مشابه ترامپ، گسترده نشد.

منابع سی‌ان‌ان این فایل صوتی را یک مدرک علیه ترامپ توصیف کرده‌اند.

این نشست در ژوییه ۲۰۲۱ در زمین گلف ترامپ در نیوجرسی برگزار شد و دو شخصی که روی زندگینامه ترامپ کار می‌کنند در آن حاضر بودند.

بیشتر از جهان