صعود پرماجرای میامی هیت به فینال ان‌بی‌ای

یاران جیمز باتلر در بازی هفتم فینال کنفرانس شرق بوستون سلتیکس را مقتدرانه شکست دادند

جیمی باتلر با ۲۸ امتیاز ستاره زمین بود و جایزه بهترین بازیکن سری فینال کنفرانس شرق را هم به دست آورد - AFP

میامی هیت با برتری قاطعانه ۸۴ – ۱۰۳ مقابل بوستون سلتیکس در بازی هفتم فینال کنفرانس شرق موفق شد به فینال ان‌بی‌ای صعود کند. این سری با سه برد متوالی میامی شروع شد، ولی بوستون توانست سه بازی بعدی را ببرد و امید زیادی داشت که با برد در بازی آخر بازگشتی تاریخی داشته باشد، ولی در حضور تماشاگران خانگی‌اش نمایش ضعیفی داشت و شکست خورد. هیچ تیمی در تاریخ ان‌بی‌ای موفق نشده شکست سه بر صفر را جبران کند و بوستون هم در این ماموریت سخت ناکام ماند.

بوستون در دقایق اولیه پیش افتاده بود، ولی میامی توانست کوارتر اول را ۱۵ – ۲۲ ببرد. بوستون در میانه کوارتر سوم توانست فاصله را به ۷ امتیاز برساند، ولی میامی این کوارتر را با نتیجه ۶۶ – ۷۶ به پایان برد. تیم میهمان در شروع کوارتر چهارم هفت امتیاز گرفت تا بوستون برای جبران کاملا ناامید شود. بدشانسی بزرگ بوستون این بود که مچ پای جیسون تیتوم، ستاره‌اش، در شروع مسابقه پیچ خورد و تا پایان لنگ‌لنگان بازی کرد.

جیمی باتلر با ۲۸ امتیاز ستاره زمین بود و جایزه بهترین بازیکن سری فینال کنفرانس شرق را هم به دست آورد. ستاره میامی که تا به حال قهرمان ان‌بی‌ای نشده است، بعد از صعود تیمش به فینال گفت: «ما اتحادمان را حفظ کردیم. ما تیم متحدی بودیم و هم‌قسم شدیم که این بازی سخت خارج از خانه را ببریم. ولی این به معنی رضایت ما نیست. هیجان‌زده‌ایم، ولی هنوز یک حریف دیگر باقی مانده است.»

تیم میامی پیش از این بازی بلیت پرواز چارتر به مقصد دنور برای اولین بازی فینال را رزرو کرده بود و این نشان می‌دهد که آن‌ها به بردشان در بازی سرنوشت‌ساز آخر باور داشتند. میامی اولین تیم سید هشتم بعد از نیویورک نیکس در سال ۱۹۹۹ است که موفق می‌شود به فینال ان‌بی‌ای برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میامی در بازی اول مرحله پلی‌این مغلوب آتلانتا شد و به لطف برتری مقابل شیکاگو به پلی‌آف صعود کرد. آن‌ها در مرحله اول پلی‌آف توانستند میلواکی بخت اول قهرمانی را در پنج بازی ببرند. نیویورک نیکس حریف بعدی یاران باتلر بود که در مجموع شش بازی، کنار رفت و در نهایت بوستون سلتیکس هم نتوانست در برابر آن‌ها مقاومت کند.

اریک اسپولسترا، مربی موفق میامی، بعد از این پیروزی گفت:‌ «گاهی برای رسیدن به چیزی که می‌خواهید باید عذاب بکشید. این جمع در روزهای شکست شکیبایی زیادی نشان داد تا با استقامت زیاد خودش را بالا بکشد و این روحیه جمعی را داشته باشد تا به هدفش برسد.»

این سری تکرار فینال سال گذشته کنفرانس شرق بود که با برتری بوستون به پایان رسید. همان زمان بازیکنان میامی از جمله باتلر وعده دادند که سال آینده این نتیجه را جبران می‌کنند و حالا به فینال ان‌بی‌ای رسیده‌اند.

اسپولسترا ادامه داد: «شکست سال گذشته بسیار دردناک بود. ما در تمام فصل به آن فکر می‌کردیم. اگر شما حریفی نداشته باشید که شما را به سطح بالاتری برساند، گاهی نمی‌توانید به اینجا برسید.»

میامی هیت سه بار به قهرمانی ان‌بی‌ای رسیده که آخرین آن در سال ۲۰۱۳ بوده است، ولی دنور ناگتس هرگز نتوانسته قهرمان شود. اولین بازی از سری فینال، دوم ژوئن به میزبانی دنور خواهد بود و یاران باتلر یک مانع خیلی سخت دیگر در پیش دارند.

بیشتر از ورزش