حمل اسلحه برای ستاره ان‌بی‌ای دردسرساز شد

جا مورانت، بازیکن ممفیس، به‌دلیل یک ویدیو زنده اینستاگرامی که در آن اسلحه‌ای به دست دارد، از همراهی تیمش محروم شده است

سرمربی این تیم: هنوز تاریخ بازگشت ستاره تیمش مشخص نیست_ Nathaniel S. Butler / NBAE / Getty Images / Getty Images via AFP

ویدیو زنده اینستاگرامی جا مورانت، ستاره ۲۳ ساله ممفیس گریزلیز که در آن اسلحه‌ای به دست دارد، برایش دردسرساز شده است. او ساعتی بعد از شکست ۹۷-۱۱۳ گریزلیز در خانه دنور ناگتس، ویدیویی از خودش در یک کلوپ شبانه منتشر کرد که اسلحه‌ای در دست دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، حمل اسلحه در ایالت کلرادو منع قانونی ندارد، هرچند محدودیت‌هایی برای آن از جمله زمانی که فرد تحت تاثیر الکل باشد در نظر گرفته شده است. پلیس محلی حالا تحقیقاتی را درباره اینکه مورانت قانون‌شکنی کرده یا نه، آغازه کرده است.

مورانت در این فصل متوسط امتیاز ۲۷.۱ و متوسط پاس گل ۸.۲ را ثبت کرده است و برای دومین فصل متوالی در بازی منتخبان ان‌بی‌ای (آل استار) حاضر بود. ممفیس در رده دوم جدول کنفرانس غرب ان‌بی‌ای قرار دارد و باید به زودی برای حضور در مرحله حذفی (پلی آف) آماده شود، با این حال، آن‌ها فعلا قصد استفاده از ستاره‌شان را ندارند.

باشگاه ممفیس گریزلیز بعد از انتشار این خبر، جا مورانت را برای دو بازی محروم کرد. ولی تایلور جنکینز، سرمربی این تیم، پیش از بازی یکشنبه مقابل لس‌آنجلس کلیپرز گفت که هنوز تاریخ بازگشت ستاره تیمش مشخص نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جنکینز گفت: «باشگاه گفت که او حداقل دو بازی محروم است. فرآیند درمانی او طولانی خواهد بود.» او اضافه کرد که موضع باشگاه درباره مورانت حمایتی است، ولی او باید بابت رفتارش پاسخگو باشد: «ما با این موضوع بسیار جدی برخورد می‌کنیم. موضع ما در برابر کسی که نیاز به کمک دارد حمایتی است، ولی از طرف دیگر او باید در برابر تیم و جایگاهش پاسخگو باشد.»

سرمربی ممفیس گفت: «کل کشور و لیگ بسکتبال آمریکا حساسیت ویژه‌ای در مورد خشونت با اسلحه دارد و این درباره ما هم صدق می‌کند. این فرصتی برای رشد و یادگیری جا است و ما باید بدانیم که چطور می‌توانیم به او کمک کنیم.»

ان‌بی‌ای در سال ۲۰۱۵ با همکاری اسپایک لی، کارگردان مشهور آمریکایی، تبلیغاتی تلویزیونی با حضور ستارگان بسکتبال مثل استفن کری، کارملو آنتونی و کریس پل علیه خشونت با اسلحه تولید کرد.

این اولین بار نیست که حمل اسلحه از طرف جا مورانت خبرساز شده است. به گزارش واشنگتن پست، تابستان گذشته دو سانحه مشابه با حضور جا مورانت اتفاق افتاده که پلیس در آن مداخله کرده، ولی به دستگیری منجر نشده است.

بیشتر از ورزش