تجمع اعتراضی دانشجویان، کادر درمان و بازنشستگان

ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به دست رئیس حفاظت فیزیکی دانشگاه

دانشجویان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی روز سه‌شنبه در محل این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند - Telegram/@senfi_uni_iran

روز سه‌شنبه تعدادی از بازنشستگان مس سرچشمه، مقابل نهاد ریاست‌جمهوری در خیابان پاستور تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان مس سرچشمه در این تجمع اعتراضی خواستار بازگشت استقلال صندوق مس شدند.

یکی از بازنشستگان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در مورد این تجمع گفت: «اینکه صندوق خصوصی مس را به زیرمجموعه وزارت رفاه منتقل کرده‌اند، اصلا برای ما قابل قبول نیست؛ ما پیش از این نیز بارها مطالبه‌گری و اعتراض کردیم؛ صندوق مس باید مستقل بماند.»

بازنشستگان مس همچنین اعلام کردند که این صندوق از حق بیمه‌های آن‌ها شکل گرفته و دارایی بین‌النسلی آن‌ها است و در نتیجه دولت نمی‌تواند یک‌جانبه در مورد آن تصمیم بگیرد. این بازنشستگان نگران افول تعهدات صندوق‌اند و خواستار استقلال صندوق مس شدند.

هم‌زمان از صبح روز سه‌شنبه شماری از کارکنان بخش‌های مختلف بیمارستان تامین اجتماعی نبی‌اکرم در عسلویه، اقدام به برگزاری تجمع و اعتصاب کردند.

کارکنان بیمارستان نبی‌اکرم در این تجمع در محدوده داخلی بیمارستان به حذف برخی مزایای شغلی خود اعتراض کردند. کارکنان و کادر درمان این بیمارستان اعلام کردند که با حذف برخی مزایا از جمله حق غذا در شیفت، حق بلیط و همچنین تعطیلی‌های شبکاری خود مواجه شده‌اند. کارکنان این بیمارستان در گفت‌وگو با ایلنا گفتند که با حذف این موارد انگیزه کاری‌مان از دست رفته و بخشی از مخارج زندگی‌‌مان تامین نمی‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشجویان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز صبح روز سه‌شنبه در محل این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، تجمع دانشجویان در اعتراض به اقدام‌های توهین‌آمیز و سرکوبگرانه سرپرست این دانشکده و اجازه ندادن به استفاده از امکانات دانشکده برای دانشجویان برگزار شد.

در این تجمع اعتراضی، دانشجویان به دست رئیس حفاظت فیزیکی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و سرپرست دانشکده نیز از پاسخگویی به دانشجویان امتناع کرد.

روز گذشته دوشنبه هشتم خرداد ماه، نیز تجمع‌های اعتراضی صنفی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد. در تجمع‌های اعتراضی روز دوشنبه شماری از بازنشستگان مخابرات در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کردستان، لرستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، اصفهان و فارس در مقابل ساختمان مخابرات، جمعی از کارگران مجتمع گندله سنگ آهن‌ سازی مادکوش بندرعباس، گروهی از کارگران مجتمع نفلین سینیت کلیبر، جمعی از کارکنان رسمی شرکت بهره‌‌برداری نفت و گاز غرب واقع در استان ایلام، شماری از دامداران شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی دام گستر فشافویه تجمع اعتراضی برگزار کردند.