پرسپولیس در یک قدمی دومین جام

شاگردان گل‌محمدی با شکست هوادار، به فینال جام حذفی صعود کردند و با استقلال بازی خواهند کرد

شادی بازیکنان تیم پرسپولیس پس از پیروزی در مقابل تیم هوادار- Irna

در دومین نیمه‌نهایی جام حذفی هم شگفتی در کار نبود و پرسپولیس با برتری سه بر یک مقابل تیم هوادار، حریف استقلال در فینال شد. این بازی به میزبانی هوادار در ورزشگاه دستگردی برگزار شد و شورای تامین امنیت اجازه حضور هیچ تماشاگری را نداد. پیش از شروع بازی، بازیکنان هوادار برای پرسپولیس که به‌تازگی قهرمان لیگ شده است، تونل افتخار تشکیل دادند.

برگزاری بازی بی‌تماشاگر، احساس و معنایی برای فوتبال باقی نمی‌گذارد، اما در جمهوری اسلامی مرسوم شده است که بازی‌های زیادی را در هر فصل ورزشی بدون تماشاگر برگزار می‌کنند و هر بار بهانه‌ای برای توجیه این تصمیم پیدا می‌کنند.

پرسپولیس که آخرین بار در لیگ به هوادار باخته بود، در این بازی شروع بهتری داشت و با استفاده از اشتباهات مدافعان حریف، خیلی زود به دو گل رسید. مدافع هوادار در دقیقه چهارم با خطا روی ترابی، پنالتی راحتی داد و گولسیانی با خونسردی آن را به گل اول پرسپولیس تبدیل کرد. پنج دقیقه بعد نوبت وحید امیری بود که از درون محوطه جریمه دروازه هوادار را باز کند.

بازی بعد از این دو گل متعادل شد و در دقیقه ۳۶ هوادار توانست به یک پنالتی برسد، هرچند اکثر کارشناسان معتقدند که خطایی در کار نبوده است. مسعود شجاعی باتجربه پشت این ضربه ایستاد، ولی بیرانوند شوت آرام او را به کرنر فرستاد. این دروازه‌بان ملی‌پوش در لیگ بیست‌و‌دوم هم چند پنالتی حساس برای تیمش گرفت و نقش پررنگی در قهرمانی پرسپولیس داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هوادار در نیمه دوم شروع بهتری داشت و پرسپولیس را تحت‌فشار گذاشت تا اینکه در دقیقه ۶۱ برای دومین بار به پنالتی رسید. این بار بابک مرادی موفق به فریب بیرانوند شد و فاصله را به حداقل رساند. فشار هوادار بعد از این گل هم ادامه داشت، ولی پرسپولیس در دقیقه ۷۲ با یک ضدحمله و ضربه دقیق آل‌کثیر به گل سوم رسید و صعود به فینال را قطعی کرد.

این نهمین برد متوالی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی است و آن‌ها چهارشنبه با آمادگی کامل در فینال جام حذفی حاضر می‌شوند. در طرف دیگر، استقلال هم که نتوانست قهرمان لیگ برتر شود، انگیزه زیادی برای انتقام گرفتن از پرسپولیس دارد. آخرین بار استقلال و پرسپولیس در سال ۱۳۷۸ در فینال جام حذفی با هم روبرو شدند که سرخ‌پوشان با دو گل مهدی هاشمی‌نسب و افشین پیروانی در برابر تنها گل سهراب بختیاری‌زاده، به برتری دو بر یک رسیدند. 

این فینال حساسیت زیادی دارد و این توصیه که برای قضاوت آن از داور خارجی استفاده شود، بارها در روزهای اخیر مطرح شده است، ولی مسئول برگزاری این مسابقات تاکید کرد که داور بازی ایرانی خواهد بود. امیرحسین روشنک گفت: «به نظر من و کمیته داوران نیازی به حضور داوران خارجی در فینال جام حذفی نیست و داوران ایرانی توان قضاوت این بازی مهم را دارند.»

بیشتر از فوتبال