نجات پرسپولیس با شماره یک

دروازه‌بان پرسپولیس جلو حذف غیرمنتظره تیم از جام حذفی را گرفت

علیرضا بیرانوند با مهار دو ضربه پنالتی پرسپولیس را به مرحله بعد فرستاد- ODD ANDERSEN / AFP

وقتی قرعه یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی اعلام شد، تصور می‌شد پرسپولیس در برابر تیم گمنام «ون پارس اصفهان» کار خیلی آسانی داشته باشد، ولی صدرنشین لیگ برتر برای صعود مجبور شد از آخرین توان بازیکنانش استفاده کند. این بازی حساس و نزدیک پس از تساوی ۲-۲ در وقت اضافه به ضربات پنالتی کشید و در همین موقع بود که علیرضا بیرانوند با مهار دو ضربه پنالتی پرسپولیس را به مرحله بعد فرستاد.

یحیی گل‌محمدی این بازی را تقریبا با ترکیب اصلی شروع کرد و بیرانوند از معدود بازیکنان ثابت تیم به‌حساب می‌آمد که روی نیمکت نشسته بود. پنالتی و گل دقیقه دهم ون پارس، شوک بزرگی برای صدرنشین لیگ برتر محسوب می‌شد. حمله‌های پرسپولیس در نیمه اول نتیجه نداد تا آن‌ها با شکست به رختکن بروند.

پرسپولیس نیمه دوم را هم تهاجمی شروع کرد و با فرار عمری، سرانجام به یک ضربه پنالتی رسید تا گولسیانی آن را به گل تساوی تبدیل کند. اما میهمان اصفهانی دست بردار نبود و در دقیقه ۶۶ با یک حرکت هماهنگ تیمی به گل دوم رسید. این بار پورعلی‌گنجی، دیگر مدافع میانی به داد پرسپولیس رسید و در دقیقه ۷۷ گل تساوی را زد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی بازی در وقت‌های اضافه هم گلی نداشت، اضطراب دو تیم به اوج رسید و گل‌محمدی به‌عنوان آخرین راه حل، بیرانوند را پیش از ضربات پنالتی به زمین فرستاد. دروازه‌بان پرسپولیس که با مهار پنالتی رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ خبرساز شده بود، در این لحظات توانست دو پنالتی بازیکنان ون‌پارس را مهار کند. ترابی، فرجی، پورعلی‌گنجی و عمری ضرباتشان را گل کردند تا پرسپولیس در پنالتی‌ها به برتری ۱-۴ برسد و صعود کند. بیرانوند در هفته چهاردهم لیگ برتر هم با مهار یک پنالتی در بازی با گل‌گهر نقش پررنگی در برد پرسپولیس در سیرجان و قهرمانی نیم‌فصل داشت.

ستاره پرسپولیس بعد از بازی گفت: «دیدار نفس‌گیری بود و توپ‌های زیادی را گل نکردیم. قبل از مسابقه به بچه‌ها گفتم تیم‌های این‌ مدلی شاید ۱۰ سال یکبار شانس این را دارند که دیده بشوند. به بچه‌های خودمان گفتم نباید سورپرایز شویم اما شدیم. دو گل به ما زدند. آقا یحیی تنها کسی بود که استرس این بازی را خیلی داشت. قبل از مسابقه انواع قرص‌ها را مصرف کرد.»

او درباره مهار ضربات پنالتی گفت: «انتظاراتی که خودم بالا بردم و مردم دارند، باید به بهترین شکل انجام بدهم. از هواداران پرسپولیس ممنون هستم. در روزهای سخت وقتی می‌خواهم کاری انجام دهم، آن حس مثبت هواداران را در خودم احساس می‌کنم.»

بیشتر از فوتبال