نیما مومنی، متهم به قتل باب لی اعلام بی‌‌گناهی کرد

خزر الیاس‌نیا، خواهر نیما مومنی که ادعاهایی درباره رابطه او و مقتول مطرح شده است در دادگاه روز پنجشنبه حاضر بود

باب لی(سمت راست)، نیما مومنی و خزر الیاس‌نیا

نیما مومنی، ایرانی آمریکایی ۳۸ ساله مقیم سان‌فرانسیسکو که به قتل باب‌ لی، بنیانگذار «کش‌اپ» متهم شده است، در دادگاه روز پنجشنبه ۱۸ مه اعلام بی‌گناهی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات می‌گویند که دی‌ان‌ای نیما مومنی روی چاقوی کشف شده در محل حادثه کشف شده است و قاضی دستور داد که نیما مومنی در بازداشت بماند. در صورتی که اتهام او که شهروندی آمریکا را ندارد ثابت شود، ۲۶ سال حبس در انتظار نیما مومنی خواهد بود.

این پرونده از آنجایی توجه‌ها را به خود جلب کرده است که مقتول نامی آشنا در جهان فن‌آوری به‌شمار می‌رود. از سوی دیگر نام دست‌کم دو ایرانی، نیما مومنی و خواهرش خزر که ادعاهایی درباره رابطه او با مقتول مطرح شده است، در این پرونده آمده است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که نیما مومنی و باب لی بر سر خزر درگیر شده‌اند.

همچنین نیما مومنی شهروند آمریکا نیست و احتمال اخراج او از آمریکا نیز به گفته وکیلش «نگران‌کننده» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیما مومنی متهم است که در چهارم آوریل با سه ضربه چاقو در خیابان موجب مرگ باب لی ۴۳ ساله شده است.

اما پائولا کنی، وکیل مومنی می‌گوید که، «نیما باب لی را به محل حادثه نکشانده و آنها تنها در خودرو با هم بحث کرده‌اند و موضوع تنها دفاع از خود بوده و آخرین باری که نیما، باب را دیده است، او گوشه خیابان ایستاده بود».

روزنامه سان‌فرانسیسکو استاندارد که فیلم دوربین‌های مداربسته محل را مشاهده کرده است، می‌گوید که این دوربین‌ها باب لی را نشان می‌دهد که درحالی که زخمی است در کوچه راه می‌رود، به سمت یک خودرو می‌رود و بعد روی زمین می‌افتد. پلیس بعدا سرمی‌رسد اما باب لی در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

برخی شاهدان درباره روابط خواهر نیما مومنی، خزر با باب لی ادعاهایی را مطرح کرده‌اند. خزر الیاس‌نیا که همسر یکی از جراحان پلاستیک برجسته در سانفرانسیسکو است و همسرش در دادگاه روز پنجشنبه حضور داشتند.

برخی شاهدان گفتند باب لی و خزر روز قبل از کشته شدن او با هم دیده شده‌اند. 

گفته می‌شود که باب لی پای ثابت مهمانی‌های شبانه‌ای بوده است که در آن مواد مخدر و سکس رواج داشته است و خزر هم در این مهمانی‌ها حضور داشته است.

اظهاراتی هم درباره مصرف موارد مخدر نیما مومنی مطرح شده است که برخی دوستاش رد کرده‌اند.

بیشتر از جهان