منچسترسیتی آماده فتح بزرگ

تیم گواردیولا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، رئال را خرد کرد و حالا تا قهرمانی اروپا یک گام فاصله دارد

گواردیولا یک بار در سال ۲۰۲۱ سیتیزن‌ها را به فینال اروپا رساند ولی با یک گل مغلوب چلسی شد - AFP

منچسترسیتی با برد قاطعانه چهار بر هیچ مقابل رئال مادرید، به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و حالا تا دستیابی به آرزوی بزرگش، فقط یک بازی فاصله دارد. منچسترسیتی بعد از سرمایه‌گذاری مالکان اماراتی، به یکی از قدرت‌های فوتبال انگلستان تبدیل شد و در آستانه پنجمین قهرمانی لیگ برتر انگلستان در شش فصل اخیر قرار دارد، ولی هنوز نتوانسته است قهرمانی در لیگ قهرمانان را به کارنامه خود اضافه کند.

گواردیولا یک بار در سال ۲۰۲۱ سیتیزن‌ها را به فینال اروپا رساند ولی با یک گل مغلوب چلسی شد. این بار آن‌ها در فینال استانبول باید با اینتر روبرو شوند که در نیمه‌نهایی، همشهری‌اش میلان را حذف کرد.

رئال مادرید فصل گذشته در همین مرحله بازگشتی رویایی مقابل سیتی داشت و این بار هم تصور می‌شد شاگردان آنچلوتی بعد از تساوی یک بر یک بازی رفت، غافلگیری بزرگی برای تیم گواردیولا داشته باشند؛ ولی بازی برگشت کاملا یک‌طرفه بود و میزبان از دقیقه اول تیم کاملا برتر بود و نیمه اول را با دو گل برناردو سیلوا به پایان برد. رئال در نیمه دوم هم راهی برای مقابله پیدا نکرد و سیتی با ضربات آکانجی و آلوارز به دو گل دیگر رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تعدادی از کارشناسان این بازی را بهترین نمایش سیتی با هدایت گواردیولا نامیدند. مربی اسپانیایی هم معتقد است که این برد مقتدرانه به فراموشی غم ناکامی سال گذشته کمک می‌کند: «وقتی بازی رفت مساوی شد، با خودم گفتم این همان نتیجه‌ای است که می‌خواستم. حس می‌کردم که اتفاق‌های فصل گذشته هنوز روی دلمان سنگینی می‌کند. امروز تمام دردی که از فصل قبل داشتیم، فراموش شد.»

منچسترسیتی در ۲۶ بازی اخیرش در لیگ قهرمانان بدون شکست بوده و از نگاه کارشناسان، بخت اصلی برد فینال استانبول است. فیل مک‌نالتی، فوتبال‌نویس ارشد بی‌بی‌سی، بعید می‌داند اینتر بتواند حریف سیتی در فینال شود: «تیم گواردیولا در سال‌های گذشته لغزش‌هایی در مسیر قهرمانی اروپا  داشت، ولی اضافه شدن هالند آن‌ها را به تهدیدی جدی تبدیل کرد. آن‌ها در دفاع هم استحکام بیشتری دارند و بعید می‌دانم نتوانند برای شکست اینتر، فینالیست غیرمنتظره جام، راهی پیدا کنند.»

با این حال گواردیولا تاکید می‌کند که آن‌ها مقابل اینتر کار آسانی ندارند: «صادقانه بگویم، فینال مقابل یک تیم ایتالیایی هدیه محسوب نمی‌شود. آن‌ها جنگنده‌اند.»

این شکست سنگین رئال مادرید درباره آینده این تیم و آنچلوتی تردیدهای زیادی به وجود آورده، ولی مربی ایتالیایی تاکید کرده است که به کارش ادامه می‌دهد: «فصل آینده هم اینجا خواهم بود تا برای یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان بجنگم. هیچ‌کس درباره من تردیدی ندارد. رئیس باشگاه ۱۵ روز قبل کاملا واضح در این مورد صحبت کرد.»

بازیکنان رئال هم از آنچلوتی حمایت کردند؛ از جمله مودریچ که گفت: «مربی شایسته است که بماند. در این مورد تردیدی ندارم. از زمانی که او به رئال برگشته، تمام جام‌های ممکن را برده است. فصل گذشته عملکردی فوق‌العاده داشتیم. این فصل هم تا قبل از جام جهانی در لالیگا خیلی خوب بودیم و برای همه جام‌ها می‌جنگیدیم.»

بیشتر از فوتبال