اینتر یک قدم تا معجزه

سیمونه اینزاگی با پشت سر گذاشتن بحران موفق شد تیمش را به فینال لیگ قهرمانان برساند

اینتر آخرین بار در سال ۲۰۱۰ با شکست بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان شد-REUTERS/Alberto Lingria 

اینتر با برتری یک بر هیچ مقابل همشهری‌اش، میلان، اولین فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شد. میلان برای جبران شکست دو بر هیچ بازی رفت تلاش زیادی کرد ولی در نیمه اول چند فرصت خوب را از دست داد تا اینتر در نیمه دوم، تک‌گل این بازی حساس را بزند و لائوتارو مارتینز در دقیقه ۷۴ از زاویه بسته دروازه منیان را باز کرد تا نیمه آبی ورزشگاه منفجر شود.

سیمونه اینزاگی حدود یک ماه قبل تا آستانه برکناری از اینتر پیش رفته بود. آن‌ها شش بازی بدون برد از جمله سه شکست متوالی در لیگ ایتالیا داشتند که باعث شد مدیران باشگاه با سرمربی‌ جلسه‌ای اضطراری برگزار کنند. اینزاگی امیدش به بازیکنان را از دست نداد و توانست اوضاع را سروسامان بدهد. برد چهارشنبه شب هشتمین برد متوالی اینتر در جام‌های مختلف بود. اینزاگی در این مدت توانست اینتر را به جمع چهار تیم برتر لیگ ایتالیا بازگرداند و به دو فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان صعود کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اینزاگی بعد از بازی خاطرنشان کرد: «ما بارها با میلان بازی کرده بودیم. در ماه‌های گذشته چهار دربی داشتیم و هر چهار تا را بردیم. آن‌ها کیفیت خیلی بالایی دارند، ولی بازیکنان ما خیلی خوب بودند.»

او درباره صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان بعد از ۱۳ سال گفت: «در شروع فصل این فقط یک رویا بود، ولی ما همیشه به آن باور داشتیم. ما مسیر فوق‌العاده‌ای را طی کردیم. بردن دربی برای رسیدن به فینال رضایت‌بخش است.»

استیون ژانگ، رئیس باشگاه اینتر، در مصاحبه با شبکه اسکای ایتالیا تاکید کرد اینزاگی فصل آینده هم سرمربی این تیم خواهد بود: «دلیلی ندارد به فکر تغییر سرمربی باشیم. آماده‌ایم تا سومین فصل را با اینزاگی شروع کنیم. او سال‌ها سرمربی ما خواهد بود. وصف حس رضایت ما بابت صعود به فینال خیلی دشوار است. این شب را تا آخر عمر فراموش نخواهم کرد.»

این مدیر چینی اضافه کرد: «تنها کسی که از شروع فصل موفقیت در لیگ قهرمانان را باور داشت، لوکاکو بود.»

مارتینز، کاپیتان و زننده تک‌گل اینتر که چند ماه قبل با آرژانتین قهرمان جهان شد، گفت: «لذت این صعود باورنکردنی است. ورزش زیباترین پدیده جهان است. بازی در فینال لیگ قهرمانان یک رویا است.»

اینتر آخرین بار در سال ۲۰۱۰ با شکست بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان شد. هدایت اینتر در آن فصل به عهده ژوزه مورینیو بود. حالا اینزاگی فرصت دارد موفقیت مربی پرتغالی را تکرار کند، ولی برای تکمیل معجزه در فینال مقابل برنده رئال مادرید و منچسترسیتی، کار سختی در پیش خواهد داشت.

بیشتر از فوتبال