تجمع بازنشستگان در دست‌کم شش شهر ایران

بازنشستگان تامین اجتماعی با شعار «گرانی تورم، بلای جان مردم» به خیابان آمدند

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، شوش، اصفهان، شیراز، اهواز و کرمان روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، مانند هفته‌های گذشته، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در کرمانشاه، بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به رسیدگی نشدن به مطالباتشان مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر با شعار «تامین اجتماعی، چه اسم اشتباهی» تجمع و راهپیمایی کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان نیز همسو با بازنشستگان دیگر شهرها، مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر جمع شدند. آن‌ها در این تجمع اعتراضی شعارهای «گرانی، تورم، بلای جان مردم»، «رزمندگان دیروز، گرسنگان امروز» و «تورم ۱۰۰ درصد، حقوق ما ۲۰ درصد» سر دادند.

بازنشستگان تامین اجتماعی شوش، کرخه و هفت‌تپه نیز در شهر شوش تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان شوش مانند یکشنبه‌های قبل در این شهر برای اعتراض به خیابان آمدند و تعدادی از زنان بازنشسته و خانواده‌ کارگران بازنشسته نیز در این تجمع حضور داشتند. آن‌ها با برگزاری یک راهپیمایی و سر دادن شعار «گرانی، تورم، بلای جان مردم» به تورم موجود در ایران و وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شیراز، بازنشستگان مقابل سازمان تامین اجتماعی استان فارس تجمع کردند. در کرمان نیز بازنشستگان تامین اجتماعی با شعار «تا حق خود نگیریم، آروم نمی‌نشینیم» مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر جمع شدند. تجمعی مشابه هم در شهر اهواز با حضور بازنشستگان این شهر، برگزار شد.

سجاد پادام، مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیش‌تر مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران برای پرداخت حقوق کارگران مجبور است جزیره‌فروشی کند یا خوزستان را بفروشد.

این مقام دولتی پرداخت حقوق بازنشستگان را به جنگ ایران و عراق پیوند داد و گفت: «۳۰۰ هزار شهید دادیم که یک وجب خاک از دست ندهیم اما ممکن است به جایی برسیم که مجبور شویم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم.

مدیرکل بیمه‌های وزارت کار با طرح این ادعا که یونان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان ۱۰۰ جزیره فروخت، گفت: «ما هم به‌زودی دچار این وضعیت می‌شویم.» او در ادامه افزود: «حتی اگر سه میلیون بشکه نفت را بدون تحریم بفروشیم و پولش را کامل بگیریم، باز هم نمی‌توانیم مشکل بازنشستگان را حل کنیم.»

سازمان تامین اجتماعی به‌رغم برخورداری از منابع مالی گسترده از پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان خودداری می‌کند. بازنشستگان طی ماه‌های اخیر بارها در اعتراض به ناکارآمدی دولت در کنترل نرخ تورم و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها تجمع کردند و خواستار افزایش مستمری خود متناسب با نرخ تورم شدند.