پرسپولیس و سپاهان؛ شانه‌به‌شانه در کورس قهرمانی

دو مدعی باقی‌مانده قهرمانی لیگ برتر با بردهای پرگل به استقبال هفته آخر رفتند

پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر، گل‌گهر را با ۴ گل شکست داد- Irna

تصور می‌شد که مدعیان قهرمانی در بازی‌های هم‌زمان هفته ماقبل پایانی لیگ برتر مضطرب شوند، ولی پرسپولیس و سپاهان بدون توجه به این حساسیت به بردهای پرگل رسیدند.

پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر، گل‌گهر را با ۴ گل شکست داد و ۶۳ امتیازی شد. پیش‌بینی می‌شد که تیم سیرجانی حریف سرسختی برای پرسپولیس باشد، ولی شاگردان گل‌محمدی در نیمه اول سه گل زدند و قبل از بازگشت به رختکن کار را تمام کردند. مهدی ترابی دو گل و سعید صادقی یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساندند. محسن فروزان، دروازه‌بان گل‌گهر روی این گل‌ها واکنش بسیار ضعیفی داشت. ترابی در شروع نیمه دوم گل چهارم پرسپولیس را زد تا ستاره تیمش باشد.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، بعد از این برد گفت: «در شرایطی هستیم که فقط گرفتن سه امتیاز هدف اصلی‌مان بود و برای این بازی برنامه داشتیم و خیلی خوب شروع کردیم. اشتیاق زیادی برای برد داشتیم و تا آخرین لحظه بازی هم این اشتیاق خودش را نشان داد. بازیکنان با رویکرد عالی وارد زمین شدند. آن‌ها بازیکنان بزرگی‌اند و خیلی از آن‌ها این شرایط را تجربه کردند و می‌دانند که باید تا آخرین ثانیه‌ها بجنگند و تمرکز داشته باشند.»

این ششمین برد متوالی پرسپولیس در لیگ برتر است و آن‌ها در هفته آخر با برد مقابل نساجی در قائمشهر می‌توانند قهرمانی را جشن بگیرند. گل‌محمدی درباره بازی هفته آخر گفت: «راه ما ادامه دارد و هنوز به پایان کار نرسیدیم. یک بازی مهم و حساس و سرنوشت‌ساز با نساجی داریم. باید ریکاوری خوبی از لحاظ ذهنی و بدنی داشته باشیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپاهان هم در خانه موفق شد پیکان را با ۵ گل ببرد و ۶۲ امتیازی شود. شهریار مغانلو با دو گلی که در این بازی زد ۱۲ گله شد و به صدر جدول گلزنان رفت. امید نورافکن دو گل و رامین رضاییان یک گل‌ برای سپاهان به ثمر رساندند. گل اول سپاهان در اواخر نیمه اول از روی نقطه پنالتی زده شد و لحظاتی بعد شرزاد تمیروف، مهاجم ازبکستانی پیکان، اخراج شد؛ تصمیماتی که تیم میهمان به‌شدت به آن معترض بود.

نورافکن بعد از بازی با توجه به تساوی دو هفته قبل تیمش مقابل ملوان گفت: «ما باید هوشیارانه‌تر بازی با ملوان را انجام می‌دادیم، به خاطر اینکه سرنوشت قهرمانی دست ما بود. من دو ماه پیش گفتم قهرمانی تا هفته پایانی مشخص نمی‌شود و همینطور هم شد. امیدوارم تیممان سرحالی این بازی را در بازی آخر مقابل مس کرمان هم داشته باشد که بتوانیم سه امتیاز بگیریم و امیدوار باشیم.»

استقلال هم در هفته بیست‌ونهم در خانه مس رفسنجان به برتری دو بر یک رسید و ۵۹ امتیازی شد، با این حال، تیم سا پینتو دیگر بختی برای قهرمانی ندارد.

لیگ برتر در فصل جاری با هیجانی بزرگ در رقابت تیم‌ها برگزار شد، اما کمترین رغبت از طرف طرفداران فوتبال به این فصل وجود داشت و تحت تاثیر اعتراض‌های سراسری و برخوردهای خشن حاکمیت با معترضان، فوتبال دیگر مثل یک سرگرمی برای طرفدارانش کارکرد نداشت.

بیشتر از فوتبال