ستایش مرکل برای ایستادگی‌اش در مقابل دونالد ترامپ

فاکس نیوز از انتخاب آنگلا مرکل به عنوان قدرتمندترین زن دنیا انتقاد کرد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حال ورود به سالن کنفرانس خبری اتحادیه اروپا، 13 دسامبر 2019 - ARIS OIKONOMOU / AFP

«فاکس نیوز»، شبکه خبری مورد علاقه دونالد ترامپ، فهرست قدرتمندترین زنان جهان را که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، را در صدر و ایوانکا ترامپ را در جایگاه ۴۲م قرار داده است، به باد انتقاد گرفته است.

فهرست مذکور که توسط نشریه «فوربز» منتشر شده  است، آنگلا مرکل را پس از ۱۴ سال صدارت بر یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان، در چهارمین دوره رهبری آلمان و به عنوان نیرویی هدایت کننده در قاره اروپا، قدرتمندترین زن جهان نامیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مقام دوم، کریستین لاگارد – نخستین زن در مقام وزارت دارایی یکی از کشورهای عضو «جی ۸» (فرانسه) و نخستین زن در صدر صندوق بین‌المللی پول، قرار دارد که یک ماه پبش به ریاست بانک مرکزی اروپا منصوب شد.

اما مجریان برنامه «فاکس و دوستان» همراه با مهمان برنامه، تمی بروس، مجری رادیو، گفتند بهتر می‌بود اگر زنان «برای کارهای مثبت‌شان برای مردم» در راس قرار می‌گرفتند، تا خانم مرکل که «برای ایستادگی‌اش در مقابل دونالد ترامپ ستایش شده است.» 

خانم بروس گفت: «فوربز در این فهرست گفته است که (این زنان) برای مقدار پول یا قدرتشان انتخاب نشده‌اند – بلکه برای آن که چگونه از قدرتشان استفاده کرده‌اند.» 

او افزود:«پس جای شگفتی نیست که در این فهرست، آنگلا مرکل، زنی به نام کریستین لاگارد، و در مقام سوم، نانسی پلوسی قرار گرفته‌اند.»

او سپس به‌رغم گزارش پلیس آلمان مبنی برکاهش شاخص جرم و جنایت در آن کشور از دهه ۱۹۹۰ به این سو، به دروغ گفت که نرخ جرم و جنایت در آلمان «به مرز دو رقمی رسیده» و نیز افزود که اروپا و آلمان «وارد یک رکود اقتصادی» می‌شوند.

خانم بروس در پاسخ به این که آیا ملانیا ترامپ در این فهرست قرار دارد یا نه، گفت:«ملانیا اصلا در این فهرست گنجانده نشده. نمی توانستند ایوانکا را نادیده بگیرند، چون دستاوردهای او برای این کشور و جهان در ارتباط با زندگی زنان چشمگیر است.»

در این پیوند، آنان به یکی از لوایح کنگره اشاره کردند که برای نخستین بار در تاریخ آمریکا برای کارمندان دولت که صاحب کودک می‌شوند، یک مرخصی سه ماهه با حقوق درنظر می‌گیرد. تساوی دستمزد نیز نکته‌ای است که او از هنگامی که از تجدید نظر در مورد سیاست بهداشتی موسوم به «اوباماکِر» حمایت کرد، در موردش ساکت مانده است. لایحه تساوی دستمزد، شرکت‌ها را ملزم می‌کرد تفاوت دستمزد میان کارمندان زن و مردشان را اعلام کنند.

سیاست‌های خانواده در آلمان که تحت صدارت آنگلا مرکل بهبود یافته است، به زنان شاغل اجازه می‌دهد که تا سه سالگی کودکانشان در مرخصی باشند.

خانم بروس در ادامه در توصیف آلمان، یکی از اعضای گروه کشورهای «جی ۸»، آن را کشوری خواند که «لنگان لنگان راه می‌رود.» او افزود:«وقتی زنان را در مقام رهبری تایید می‌کنیم، باید زنانی باشند که واقعا موفقند و دیگر زنان را حمایت می‌کنند، نه کسانی که فقط از یک سیاست شکست خورده فلسفی حمایت می‌کنند.»

© The Independent