آمریکا شماری از وبسایت‌های وابسته به حزب‌الله لبنان را مسدود کرد

مقام‌های پلیس فدرال آمریکا تاکید کردند مسدود شدن وبسایت‌های وابسته به حزب‌الله لبنان، عزم ایالات متحده در مبارزه با تروریسم را نشان می‌دهد

وزارت دادگستری ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۳ دامنه وب تحت کنترل حزب‌الله لبنان را توقیف کرد- Stefani Reynolds / AFP

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در روز پنجشنبه، ۱۱ مه ۲۰۲۳، اعلام کرد مقام‌های این وزارتخانه ۱۳ دامنه متعلق به وبسایت‌های وابسته به حزب‌الله لبنان را مصادره و مسدود کرد.

دولت فدرال ایالات متحده آمریکا از سال‌ها قبل گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان را که از حمایت مالی، نظامی و سیاسی تهران برخوردار است، در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و بر این مبنا تمامی افراد حقیقی و حقوقی وابسته به این گروه شبه‌نظامی شیعه‌مذهب نیز مشمول تحریم‌ها و اقدامات تنبیهی آمریکا علیه حزب‌الله لبنان می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این ۱۳ دامنه اینرنتی مصادره شده به‌دست دولت فدرال آمریکا دربرگیرنده مجموعه‌ای از وبسایت‌ها است که از وبسایت‌های وابسته به تلویزیون المنار تا وبسایت‌های شخصی رهبران حزب‌الله و از وبسایت‌های موسسه‌های خیریه متعلق به حزب‌الله تا بنیاد شهید جمهوری اسلامی ایران را در برمی‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر پایه اطلاعات منتشر شده در این زمینه، وبسایت‌های مورد نظر، که وزارت دادگستری آمریکا دامنه آنها را مصادره و مسدود کرده است، دیگر در دسترس نیستند و در حال حاضر پیامی رسمی از جانب دولت فدرال آمریکا در صفحه نخست این وبسایت‌ها مشاهده می‌شود که به مخاطبان اطلاع می‌دهد دولت آمریکا دامنه این وبسایت‌ها را مصادره و مسدود کرده است.

رابرت ولز، دستیار مدیر بخش مبارزه با تروریسمِ پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی)، با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه نوشت توقیف‌ دامنه‌های اینترنتی متعلق به وبسایت‌های وابسته به حزب‌الله لبنان، عزم پلیس اف.بی.آی در امر مبارزه با تروریسم را نشان می‌دهد.

رابرت ولز در فرازی دیگر از بیانیه روز پنجشنبه خود تاکید کرد پلیس فدرال آمریکا در جستجوی افراد مرتبط با حزب‌الله لبنان است تا اطمینان حاصل کند اعضا و وابستگان این سازمان تروریستی به دست عدالت سپرده می‌شوند.

در پیوند با اقدام روز پنجشنبه وزارت دادگستری آمریکا و پلیس فدرال علیه حزب‌الله لبنان می‌توان به اقدام اخیر دولت آلمان، به‌عنوان متحد راهبردی آمریکا در امر مبارزه با تروریسم، اشاره کرد که دو فرد مظنون به عضویت در حزب‌الله لبنان را در روز چهارشنبه بازداشت کرد.

به این ترتیب دادستان فدرال آلمان در روز ۱۰ مه ۲۰۲۳ از بازداشت دو فرد مظنون به عضویت در سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان خبر داد. به‌گزارش العربیه، و به‌نقل از دفتر دادستانی فدرال آلمان، هویت دو فرد بازداشت شده از این قرار است: «حسن.م»، شهروند لبنان، و «عبدللطیف. دبلیو»، شهروند آلمانی – لبنانی.

بیشتر از جهان