زندگی کیت میدلتون: از راهروهای سنت اندروز تا شاهدخت ولز

کیت میدلتون همسر وارث تاج‌وتخت بریتانیا و ملکه همسر آینده است

کیت میدلتون، شاهدخت ولز -Daniel LEAL / POOL / AFP

کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام، در ششم ماه مه در مراسم تاج‌گذاری شاه چارلز سوم در کلیسای وست‌مینستر حضور خواهد داشت.

شاهدخت ولز بعد از ازدواج با ویلیام، شاهزاده ولز، در ۲۹ آوریل ۲۰۱۱، عضو خاندان سلطنتی شد. او ۴۱ ساله است.

کیت با نام کاترین الیزابت میدلتون در ژانویه ۱۹۸۲ در ردینگ انگلستان به دنیا آمد. او در باکلبری، برکشایر بزرگ شد. او یک خواهر و یک برادر به نام‌های پیپا و جیمز دارد که به ترتیب ۳۹ و ۳۵ سال دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیت از هردوی آن‌ها بزرگ‌تر است و پدر و مادرشان، مایکل و کارول میدلتون، پیش‌تر دیسپچر پرواز (اعزام‌کننده هواپیما) و مهماندار هواپیما در خطوط هوایی بریتیش ایرویز (British Airways) بودند.

کارول میدلتون در سال ۱۹۸۷ درپی تلاش برای یافتن ایده‌ جشن تولد پنج‌ سالگی کیت، پارتی پیسز (Party Pieces)، شرکت فروش اقلام مخصوص میهمانی‌های کودکان را تاسیس کرد. خانواده کیت پیش‌تر با اعضای خاندان سلطنتی و اشراف بریتانیا ارتباط داشتند، اما با محبوبیت روزافزون کسب‌وکار لوازم میهمانی، به موفقیت‌های مالی دست یافتند.

کیت پیش از حضور در دانشگاه در سال ۲۰۰۱، در مدرسه سنت اندروز و کالج مالبورو درس می‌خواند.

او در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند، با ویلیام آشنا شد. نخستین بار که با پیراهن بافتنی بدن‌نما روی سکوی یک نمایش خیریه آمد، توجه شاهزاده را به خود جلب کرد، این لباس بعدا به بهای ۶۵ هزار پوند به حراج گذاشته شد. آن‌ها در آپارتمانی خارج از دانشگاه با دو دوستشان زندگی می‌کردند و هر دو در یک رشته – تاریخ هنر- درس خوانده‌اند.

سپس برای انجام تعهدات نظامی ویلیام، به لندن نقل‌مکان کردند، شهری که برای کیت جدید بود و آنجا به شغل‌های متعددی در حوزه خرده‌فروشی و بازاریابی روی آورد، به همین دلیل رابطه آن‌ها مشکل و نامنظم شد.  

سال‌ها درباره اینکه این زوج باهم‌ ادامه می‌دهند یا نه، یا اینکه اصلا ازدواج می‌کنند یا نه، گمانه‌زنی‌هایی شد. در سال ۲۰۱۰ بعد از دیدار والدین کیت از برکهال – محل اقامت خصوصی آن موقع شاه چارلز در املاک بالمورال – کلارنس هاوس تایید کرد که ویلیام حلقه یاقوت کبود مادرش را به کیت هدیه داده و این زوج قرار است سال بعد با هم ازدواج کنند.

آن‌ها در ۲۹ آوریل ۲۰۱۱ طی مراسمی باشکوه در کلیسای وست‌مینستر با هم پیمان بستند و به دوک و دوشس کمبریج معروف شدند.

لباس عروسی الکساندر مک کویین کیت از تور شیری‌رنگ و ابریشم دوخته شده بود و نقوش گل رز، گل خار، نرگس و شبدر، نمایانگر چهار کشور بریتانیا، روی آن گلدوزی شده بود. پس از آن، او را دوشس کمبریج نامیدند.

دو سال بعد، در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۳، نخستین پسرشان – و دومین نفر در صف تاج‌وتخت – شاهزاده جورج الکساندر لوئیس کمبریج به دنیا آمد. این نام را از نام پدر و پدربزرگ ملکه روی او گذاشتند، پیش‌بینی می‌شود که اگر بعد از پدرش بر تخت بنشیند با نام جورج هفتم سلطنت خواهد کرد.

این زوج در ۲ مه ۲۰۱۵ صاحب دومین فرزند خود، شاهدخت شارلوت شدند. فرزند سوم آن‌ها، شاهزاده لوئیس در آوریل ۲۰۱۸ به دنیا آمد. اقامتگاه رسمی این خانواده کاخ کنزینگتون است.   

کیت افزون بر انجام وظایف سلطنتی در حمایت از پادشاه، چه در بریتانیا و چه در خارج از این کشور در مقام یک عضو شاغل خاندان سلطنتی، حامی چندین نهاد و سازمان‌ خیریه است که فعالیت تعدادی از آن‌ها بر ارائه بهترین شروع برای کودکان در زندگی متمرکز است.

او در مارس ۲۰۱۸ گروهی پژوهشی تشکیل داد تا با تمرکز بر نخستین مراحل زندگی کودکان، پیش از تولد تا پنج سالگی، ببینند برای ایجاد تغییراتی طولانی‌مدت در زندگی آن‌ها چه کاری می‌توان انجام داد.

کیت در ژوئن ۲۰۲۱ در ادامه ماموریتش برای افزایش آگاهی از تاثیر سال‌های نخست عمر بر زندگی بزرگ‌سالی، مرکز ارلی چایلدهود (Early Childhood)، بنیاد سلطنتی برای دوران کودکی را راه‌اندازی کرد.

او آن زمان گفت: «دیده‌ام که تجربیاتی مانند بی‌خانمانی، اعتیاد و نداشتن سلامت روان، اغلب ریشه در دوران کودکی دارد. اما این را هم دیده‌ام که عوامل محافظتی مثبت در سال‌های نخست زندگی چه نقش مهمی در شکل‌گیری آینده ما ایفا می‌کند.»

او در سال ۲۰۲۲ نیز با راه‌اندازی کارزار شکل‌گیری ما (Shaping Us) بر اهمیت رشد سال‌های نخست زندگی تاکید کرد.

کیت از طرفداران سلطنت خواست که به‌منزله بخشی از این ابتکار عمل، «زمانی را با دوستان، همکاران و معاشران خود به گفت‌وگو درباره دوران کودکی و اینکه چگونه این دوران زندگی‌شان را شکل داده است بپردازند.»

او به‌غیر از طرح‌های بشردوستانه، به تنیس، هاکی، قایقرانی و عکاسی نیز علاقه‌مند است.

کیت در ژانویه ۲۰۲۰ در پروژه عکاسی ویژه‌ای به مناسبت هفتاد‌و‌پنجمین سالگرد پایان هولوکاست شرکت کرد و دو پرتره قوی از بازماندگان هولوکاست و خانواده‌هایشان ارائه داد.

او غالبا به‌دلیل رویکرد پایدارش به مد تحسین می‌شود، برخلاف سایر اعضای خاندان سلطنتی که برای هر رویداد لباسی جدید تهیه یا خریداری می‌کنند، او به‌تازگی در مراسم جوایز بفتا ۲۰۲۳ لباس سال ۲۰۱۹ خود را دوباره به تن کرد و چون در آزمون استقامت در کلاس اسپین [دوچرخه‌سواری داخل سالن] با اینکه کفش پاشنه ‌بلند پوشیده بود شاهزاده ویلیام را شکست داد، بسیار مورد تشویق قرار گرفت.

با درگذشت ملکه الیزابت دوم در ماه سپتامبر ۲۰۲۲، پدر همسر کیت، شاه چارلز سوم، به قدرت رسید و او شاهدخت ولز شد، نخستین کسی که بعد از شاهدخت دایانا این عنوان را به خود اختصاص داد.

با اینکه آن‌ها یکدیگر را ندیدند، اما کیت چندین بار به مادر همسرش – که در سال ۱۹۹۷ در یک حادثه رانندگی جانش را از دست داد- ادای احترام کرده است. او در سال ۲۰۲۲ گردنبند چسبان زمرد سبز و الماسی که پیش‌تر دایانا از آن‌ها استفاده می‌کرد، به گردن آویخت. گویا این گردنبند بیش از ۱۵ میلیون دلار ارزش دارد.

او در روز سنت پاتریک سال ۲۰۲۳، سرهنگ گارد ایرلند شد و این نقش را همسرش ویلیام به او داد. در تمرین‌های مربوط به آسیب‌دیدگان شرکت کرد و در تمرین با نگهبانان در شرایط برفی و یخبندان شجاعت نشان داد.  

ویلیام آن موقع درباره همسرش گفت: «من ممکن است کنار بکشم، اما سرهنگ کاترین یک سرهنگ یازدهم متعهد، متمرکز و بسیار وفادار است.»

کیت گفت: «این واقعا باعث افتخار من است که سرهنگ شما باشم. اینجا هستم تا گوش به فرمان شما باشم، از شما حمایت کنم و در تمام کارهایتان با شما همراهی کنم، این مسئولیت را ساده نمی‌دانم.»

از آنجا که ویلیام، همسر کیت، نفر دوم برای تصاحب تاج‌وتخت است، انتظار می‌رود که با به سلطنت رسیدن ویلیام، او ملکه همسر شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی