سه فعال کارگری در مجموع به ۱۸ سال حبس محکوم شدند

حکم رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد

رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی هم‌اکنون در زندان اوین محبوس‌اندــ انصاف‌نیوز

حکم رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی، فعالان کارگری که پیش‌تر به شش سال زندان محکوم شده بودند، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد. این حکم پیش‌تر در دادگاه انقلاب تهران صادر شده بود. با اعمال قانون ۱۳۴ مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال زندان برای هریک از این فعالان قابل‌اجرا خواهد بود.

حسین تاج، وکیل دادگستری، در واکنش به تایید حکم حسن سعیدی و رضا شهابی در دادگاه تجدیدنظر، گفت که حکم آن‌ها در دادگاه بدوی بدون توجه به دفاعیات و به‌رغم ایراد‌های متعدد در پرونده، صادر و اکنون نیز در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.

این وکیل دادگستری درباره حکم کیوان مهتدی، عضو کانون نویسندگان ایران، نیز گفت که رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی بدون هیچ توجهی به ایرادهای متعدد مطرح‌شده در پرونده، حکم اشد مجازات را برای کیوان مهتدی صادر کرد. تاج در ادامه از آماده شدن اعاده دادرسی موکلانش خبر داد و گفت امیدوار است آرای دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر در دیوان عالی کشور نقض شود.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، به نقل از حسین تاج درباره پخش ویدیو اعتراف اجباری رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی نوشت: صداوسیما قبل از صدور کیفرخواست در دادسرا، این گزارش «خلاف قانون، شرع، اخلاق و همه اصول» را پخش کرد و دستگاه قضایی نیز در پاسخ به اعتراض‌ها گفت نهادهای امنیتی خودسرانه این مستند را تهیه و منتشر کرده‌اند.

رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی هم‌اکنون در زندان اوین محبوس‌اند. آن‌ها به‌تازگی در پیامی مشترک، به موج جدید بازداشت‌ فعالان کارگری و معلمان واکنش نشان دادند و در پیامی از داخل زندان، آن را نمونه‌ای از «توحش سازمان‌یافته جمهوری اسلامی» خواندند.

این سه فعال کارگری با اشاره به یورش نیروهای امنیتی به منزل حسن حبیبی که به بازداشت تعدادی از فعالان صنفی منجر شد، نوشتند: «سرکوب و بگیروببند در آستانه روز جهانی کارگر و روز معلم پدیده جدیدی نیست؛ اما استیصال و پرخاشجویی دستگاه امنیتی که حتی تحمل همدلی انسانی در حریم خصوصی افراد را هم ندارد، نشانگر افسارگسیختگی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان با تایید احکام رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی در دادگاه تجدیدنظر، صالح نیکبخت، وکیل داوود رضوی، یکی دیگر از فعالان کارگری، نیز اعلام کرد که پرونده موکلش به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاسم صلواتی ارسال شده و او به دلایل روشن، دیگر در این پرونده وکیل داوود رضوی نیست. او درباره وضعیت سلامتی موکلش هم هشدار داد. ابوالقاسم صلواتی، مشهور به قاضی اعدام، به صدور احکام سنگین برای معترضان و فعالان سیاسی و مدنی معروف است.

تاریخ جلسه بررسی پرونده داوود رضوی کارگر زندانی ۱۷ اردیبهشت تعیین شده است. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بیانیه‌هایی، به‌تناوب خواهان آزادی بی‌قیدوشرط اعضای زندانی خود از جمله داوود رضوی، رضا شهابی، حسن سعیدی، عطا باباخانی و سایر فعالان کارگری و معلمی و دانشجویی شده است.