دلیل اصلی سفر ناگهانی مسی به عربستان: قرارداد ۴۰۰ میلیون یورویی با الهلال

عربستان سعودی با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دقیق تلاش می‌کند لیگ فوتبال خود را به یکی از هفت لیگ معتبر جهان تبدیل کند و در نهایت میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ شود

مسی در عربستان سعودی ــ Twitter/Ahmedalkhateeb

رسانه‌های معتبر دنیا خبر داده‌اند که لیونل مسی، بهترین بازیکن دنیای فوتبال در سال ۲۰۲۲، در آستانه توافق با تیم ثروتمند الهلال عربستان سعودی و تبدیل شدن به پردرآمدترین ورزشکار حال حاضر دنیا و گران‌ترین فوتبالیست تاریخ است.

تلگراف، مارکا و فابریزیو رومانو، یکی از نامدارترین روزنامه‌نگاران حوزه نقل و انتقالات، این خبر را تایید کرده‌ و نوشته‌اند که انتقال اسطوره فوتبال دنیا به الهلال با دستمزد گزاف ۴۰۰ میلیون یورو در سال رقم خواهد خورد.

این دستمزد ۴۰۰ میلیون یورویی دو برابر دستمزد سالانه کریستیانو رونالدو در النصر عربستان است و تمام رکوردهای پیشین در حوزه دستمزد بازیکنان فوتبال را خواهد شکست و به همین دلیل، جذابیت‌های لیگ پرستاره سعودی‌ها را چندبرابر می‌کند.

لیونل مسی که سفیر گردشگری عربستان سعودی است و در حال حاضر به‌منظور اجرای تعهدات قرارداد خود، به همراه خانواده‌اش درحال گشت‌وگذار در این کشور است، روز چهارشنبه به دلیل اجازه نگرفتن از باشگاه پاری‌ سن‌ژرمن فرانسه برای این سفر تفریحی و کاری، دو هفته از همراهی با پاریسی‌ها محروم شد. حالا به نظر می‌رسد دلیل اصلی سفر ناگهانی لیونل مسی با همسر، فرزندان و پدرش که مدیر برنامه‌هایش نیز محسوب می‌شود، مذاکرات نهایی با مدیران ورزش عربستان سعودی و باشگاه الهلال بوده است.

 قرارداد مسی با باشگاه پاری‌ سن‌ژرمن فرانسه و مالکان قطری آن ژوئن ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. پیش از این، خبرهای زیادی درباره بازگشت مسی به ورزشگاه نیوکمپ و باشگاه بارسلونای اسپانیا منتشر شده بود اما پیشنهاد شگفت‌انگیز عربستانی‌ها می‌تواند هر تصمیمی را لغو کند.

روزنامه تلگراف گزارش داد که خورخه مسی، پدر لیونل، در حال مذاکره فشرده با دولت عربستان سعودی برای این انتقال بزرگ است و اسکای‌اسپورت نیز در گزارشی خبر داد که با توجه به شعارهای توهین‌آمیزی که هواداران پاری‌ سن‌ژرمن در هفته‌های اخیر علیه مسی سر دادند، مدیران این باشگاه از پیگیری ادامه مذاکرات با مسی برای تمدید قرارداد منصرف شده‌اند.

اگر مدیران ورزش عربستان سعودی بتوانند مسی را جذب کنند، علاوه بر چندین برابر شدن مخاطبان و هواداران لیگ فوتبال عربستان سعودی و باشگاه الهلال، این کشور یک گام بلند دیگر به کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ نزدیک خواهد شد؛ زیرا حضور دو ستاره بزرگ تاریخ فوتبال دنیا در لیگ فوتبال یک کشور که جذب بیش از نیمی از هواداران فوتبال در دنیا را به‌همراه خواهد داشت، می‌تواند مدیران فیفا را به ثبات مدیریتی و کیفیت برنامه‌ریزی عربستانی‌ها مط‌مئن کند و با توجه منابع مالی نامحدود این کشور، آنان را برای دادن میزبانی جام جهانی به عربستان سعودی متقاعد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاپیتان و بهترین گلزن تاریخ تیم ملی آرژانتین و قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به همراه این تیم، تنها بازیکن تاریخ فوتبال دنیا محسوب می‌شود که هفت بار توپ طلا و شش بار کفش طلای اروپا را برنده شده ‌است. او بهترین گلزن تاریخ بارسلونا است و همراه این تیم ۱۰ بار قهرمان لالیگا، چهار بار برنده لیگ قهرمان فوتبال اروپا و سه بار هم قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده است و از نظر بسیاری از کارشناسان، مربیان و بازیکنان سابق و فعلی فوتبال دنیا از جمله پپ گواردیولا، بهترین و باکیفیت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا محسوب می‌شود.

همه این موارد باعث می‌شوند پرداخت ۴۰۰ میلیون یورو در سال سعودی‌ها به لیونل مسی منطقی و عاقلانه ارزیابی شود؛ زیرا اینکه مسی با خود چقدر هوادار، تبلیغات و سرمایه به لیگ عربستان سعودی می‌آورد، عیان است.

در صورت قطعی شدن قرارداد مسی با الهلال، رویارویی دو تیم الهلال و النصر با ترکیب‌هایی که مسی و رونالدو در آن حضور دارند، بی‌شک به یکی از پرمخاطب‌ترین و نوستالژیک‌ترین مسابقات ورزشی سال تبدیل خواهد شد. البته رویارویی مسی و رونالدو با بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا برای مردم ایران هم بسیار جذاب است.

بیشتر از فوتبال