احضار نماینده افشاگر «رشوه خودروهای شاسی بلند» به دادستانی

روزنامه کیهان خواستار برخورد قضایی و امنیتی با علیرضابیگی، نماینده افشاگر، شد

علیرضا بیگی در صفحه توییتر خود با انتشار خبر احضار به دادستانی و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نوشت: «به فضل الهی ۱۰:۳۰ صبح در دادستانی کل و ‌ساعت ۱۲:۳۰ در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو خواهم بود.» - آرمان ملی

پس از افشاگری یک نماینده مجلس در‌مورد رشوه وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگان مجلس برای جلوگیری از استیضاح وزیر، فشارها بر روی این نماینده افزایش یافت. احمد علیرضا بیگی که موضوع واگذاری ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس در ازای پس گرفتن استیضاح قبلی وزیر صمت را افشا کرده بود، اکنون از احضار خود به دادستانی کل خبر می‌دهد.

این احضار در حالی صورت گرفت که خبرها حاکی از برگزاری جلسه استیضاح وزیرصمت در روز یکشنبه است و فشار بر روی نماینده افشاگر درست یک روز قبل از استیضاح بوده است.

او در صفحه توییتر خود با انتشار خبر احضار به دادستانی و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، نوشت: «به فضل الهی ۱۰:۳۰ صبح در دادستانی کل و ‌ساعت ۱۲:۳۰ در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو خواهم بود. می‌دانم پیمودن مسیر حق و ‎عدالت پرمخاطره و آکنده از مشقت خواهد بود.»

پیش از این، روزنامه کیهان در یادداشتی خواستار برخورد قضایی و امنیتی با نماینده افشاگر شد. روزنامه کیهان در این مطلب اعلام کرد که تکذیب ادعای یک نماینده درباره واگذاری خودروی شاسی‌بلند به ۷۰ نماینده، کافی نیست و باید با کسی که با دروغ‌پردازی به اعتبار دولت و مجلس آسیب زده است، برخورد شود.

روزنامه کیهان در این یادداشت نوشت: «به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت و تاثیر این نوع دروغ‌پراکنی و لجن‌پراکنی، جا دارد مراجع قضایی و امنیتی ضمن بازخواست فرد مدعی این دروغ، شبکه‌ای که این نوع عملیات روانی را تدارک و محتوای دروغین مورد نیاز را میان افراد شاخص توزیع می‌کند، تحت تعقیب قرار دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه کیهان افشاگری این نماینده را «حرف بی‌حساب و کیلویی» و «سخن دیمی» خواند و اعلام کرد این حرف‌ها با تکذیبیه درست نخواهد شد. کیهان در ادامه نوشت: «فکر کنید در شرایطی که داد مردم از بیداد قیمت خودرو بلند است‌، خبر برسد دولت به مجلس خودروی شاسی‌بلند داده است تا در ازای این رشوه از خطای دولت چشم‌پوشی کند. حالا خشم اجتماعی را تخمین بزنید.»

ماجرا از آنجا آغاز شد که علیرضا بیگی در گفت‌وگو با پایگاه خبری انتخاب گفت که وزارت صمت هنگام استیضاح قبلی فاطمی‌امین، ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو شاسی‌بلند میان نمایندگان توزیع کرد تا از استیضاح وزیر جلوگیری کند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: «هیئت‌رئیسه باید بگوید این ۷۰ خودرو شاسی‌بلند مقابل در خانه نمایندگان و پارکینگ مجلس، با استیضاح وزیر چه ارتباطی داشته است و بر چه مبنایی این خودروها را به آقایان داده‌اند.»

پیش از او، احمد رسولی‌نژاد هم به خبرگزاری ایسکانیوز گفت در استیضاح پیشین وزیر صمت با تعداد زیادی سند و مدرک به مجلس رفته بود و هر نماینده‌ای که سخنان موافقان استیضاح را می‌شنید با آن موافقت می‌کرد، اما در همان روز مباحثی مطرح شد ازجمله اینکه شب قبل از استیضاح وزیر در خیابان سمیه که وزارت صمت آنجا واقع است، حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی‌بلند به نمایندگان داده شد و به همین دلیل نمایندگان از استیضاح وزیر انصراف دادند، اما رسولی نژاد فردای این مصاحبه مجبور به تکذیب حرف‌هایش شد.