رابطه جنسی در فضا برای بارداری خطرناک است

اطلاعات محققان از آثار درازمدت حضور در فضا بر بدن و نیز آثار ریزجاذبه و زندگی در سفینه فضایی بر سلامتی انسان اندک است

برقراری رابطه جنسی در فضا یکی از مسائلی است که مغفول مانده است - Canva

به عقیده محققان، گردشگران فضا ممکن است در سفرهای آینده خود به مدار زمین با هم رابطه جنسی داشته باشند که این رابطه ممکن است برای بارداری خطرناک باشد.

به نوشته تلگراف، کسب‌وکار گردشگری فضایی قرار است در دهه آینده اوج بگیرد و این مرز نهایی [فضا] عوض آنکه جای محققان حرفه‌ای باشد، کم‌کم به زمین بازی پولدارها تبدیل می‌شود؛ اما برقراری رابطه جنسی در فضا یکی از مسائلی است که به باور پروفسور دیوید کالن، اخترزیست‌شناس دانشگاه کرنفیلد، مغفول مانده است.

برای مهندسان و پزشکانی که فضانورد می‌شوند، رعایت اخلاق حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل پیش‌تر در این مورد دغدغه‌ای نبود. اما به گزارش تلگراف، پروفسور کالن معتقد است در گردشگری فضایی، افراد بسیار بیشتری تمایل خواهند داشت به این جمعی بپیوندند که کیلومترها بالاتر از سطح زمین‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروفسور کالن و نویسندگان همکارش در یک مقاله سبز [مقاله‌ای دولتی درباره مشکلی خاص با هدف پیدا کردن راهکار] که قرار است در کنفرانس گردشگری فضایی در هفته جاری ارائه کنند، نوشته‌اند: «انتظار می‌رود در ۱۰ سال آینده (۲۰۲۳ تا ۲۰۳۳) گردشگری فضایی در مدار زمین رشد کند و پروازهای چندروزه تا چندماهه به آنجا صورت بگیرد. انگیزه‌ها از این پرواز فضایی و رفتارهایی که انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در طول پرواز داشته باشند، احتمالا با انگیزه‌ها و رفتارهای فضانوردان حرفه‌ای تفاوت خواهد داشت.»

او اضافه کرد: «واقع‌بینانه نیست که فرض کنیم همه شرکت‌کنندگان در برنامه گردشگری فضایی در طول پرواز، وقتی در معرض جاذبه کمتر و پرتوهای یونیزه‌کننده بیشتری قرار گیرند، از برقراری روابط جنسی خودداری خواهند کرد. این موجب می‌شود احتمال بارداری ناخواسته در فضا بیشتر شود که برای بخش نوپدید گردشگری فضایی خطرات قابل‌توجهی به همراه خواهد داشت.»

اثر فضا بر مراحل نخست بارداری

اطلاعات محققان از آثار درازمدت حضور در فضا بر بدن و نیز از تاثیر ریزجاذبه و زندگی در سفینه فضایی بر سلامتی انسان اندک است.

تلگراف نوشت مطالعات این زمینه همچنان ادامه دارد اما اطلاعات درباره بارداری در فضا حتی از این هم کمتر است؛ زیرا تا به حال یک مورد هم از آن ثبت نشده است.

در این مقاله آمده که میزان پرتوها در فضا بیشتر و مقدار جاذبه کمتر است و مثلا مراحل اولیه بارداری که تخمک بارور می‌شود و جنین در رحم شکل می‌گیرد، جزو مراحلی است که تحت تاثیر سفر فضایی خواهد بود.

یکی از مشکلاتی که در این گزارش مطرح شده این است که از رابطه جنسی در فضا برای تبلیغات فروش در گردشگری فضایی استفاده شود؛ اینکه مثلا روزی مکان اولین قرار عاشقانه یا ماه‌عسل افراد مدار زمین باشد.

این نویسندگان می‌گویند در صنعت پورن هم، بارداری ناشی از صنعت سرگرمی‌های بزرگسالان ممکن است برای شرکت‌های گردشگری فضایی مشکل‌ساز باشد.

احتمال تاثیر واحدهای خصوصی بر فعالیت جنسی

در این گزارش همچنین آمده است: «با کاهش هزینه‌های سفر به مدار زمین برای انسان و افزایش ظرفیت‌ این سفر، واقع‌بینانه آن است که فرض کنیم صنعت فیلم‌های بزرگسالان با توجه به منابع مالی چشمگیری که دارد، از این فرصت نهایت استفاده را خواهد کرد. گمان می‌رود در این صنعت، روش‌های خوب موجود احتمال بارداری انسان را به حداقل برساند.»

این متخصصان می‌گویند سرشت استوانه‌ پرواز نیز احتمالا در تعیین کم‌وکیف قرارهای معمول در مدار زمین نقش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، «گمان می‌رود اگر فضای قابل‌سکونت سفینه‌ مورداستفاده در گردشگری فضایی امکان داشتن حدی از خلوت، چه با طراحی فضا و چه ناخواسته از طریق طراحی برنامه پرواز چندنفره، فراهم کند، ممکن است این موضوع در رواج فعالیت‌های جنسی میان شرکت‌کنندگان پرواز اثرگذار باشد.» مثلا استوانه کرو دراگون اسپیس‌اکس فضای بزرگ یکپارچه‌ای دارد؛ البته طرح‌هایی هم برای ساختن ایستگاه‌های فضایی در مدار زمین مطرح شده‌اند که دارای واحدهای هتل‌مانند باشند و کنج خلوتی برای افراد فراهم کنند.

به گزارش تلگراف، الکس لایندکر، مدیر موسسه مطالعاتی روابط جنسی در فضا و از نویسندگان این مقاله سبز، گفت: «با توجه به اینکه مسافران کم‌کم از افراد حرفه‌ای آموزش‌دیده و فضانوردان بخش خصوصی به گردشگران واقعی فضا تبدیل می‌شوند، بررسی جنبه‌های جامعه‌شناسانه و فرهنگی این موضوع جذاب است.»

«این تغییرات تغییر در انگیزه‌ها، تعاملات اجتماعی و عرف رفتاری را نیز دربر می‌گیرد که باید آثار آن‌ها را جدی بگیریم.»

بیشتر از علوم