نیروی‌ هوایی آلمان:‌ رهگیری سه‌ هواپیمای روسی بر فراز دریای بالتیک

نیروی هوایی آلمان اعلام کرد این کشور و بریتانیا جت‌های «یوروفایتر» را برای شناسایی این هواپیماها به پرواز درآوردند

ویدئوی فرماندهی ایالات متحده از جت جنگنده روسی مارس ۲۰۲۳ - AFP

نیروی هوایی آلمان روز چهارشنبه، ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت)، اعلام کرد سه‌ هواپیمای نظامی روسیه که بدون سیگنال ترانسپوندر (دستگاه انتقال سیگنال‌های تشخیص هویت) پرواز می‌کرد، در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای بالتیک رهگیری شدند.

نیروی هوایی آلمان در حساب توییتری خود اعلام کرد آلمان و بریتانیا جت‌های «یوروفایتر» را برای شناسایی دو هواپیمای جنگنده سوخو ۲۷ و یک هواپیمای ایلوشین ایل-۲۰ به پرواز درآوردند.

آن‌ها چندین تصویر نیز از هواپیماهای روسی در حال پرواز، منتشر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، هواپیماهای نظامی روسیه به‌ صورت منظم از سرزمین اصلی روسیه به کالینینگراد و برعکس پرواز می‌کنند؛ به این معنا که چنین برخوردها و رهگیری‌هایی در منطقه نسبتا عادی است.

آلمان اوایل ماه جاری میلادی مسئولیت ماموریت پلیس هوایی ناتو را در حوزه بالتیک، به بریتانیا واگذار کرد. متحدان ناتو برای محافظت از فضای هوایی در این منطقه وارد میدان می‌شوند، زیرا لیتوانی، لتونی و استونی، جت جنگی در اختیار ندارند.

پس از آغاز جنگ اوکراین، رهگیری هواپیماهای جنگی و پهپادها در دریای بالتیک و دریای سیاه افزایش یافته است.

مسکو اواخر مارس ۲۰۲۳ (اول فروردین ۱۴۰۲) اعلام کرد دو بمب‌‌افکن بی-۵۲ ایالات متحده را بر فراز دریای بالتیک رهگیری، و از نزدیک شدن آن‌ها به حریم هوایی روسیه جلوگیری کرده است.

به گزارش تاس، خبر‌گزاری دولتی روسیه، مرکز کنترل دفاع ملی وزارت دفاع این کشور دو هدف هوایی را که به سمت مرزهای فدراسیون روسیه در حرکت بودند، شناسایی کردند. در پی آن، یک فروند جنگنده سوخو ۳۵ نیروی هوایی روسیه با پرواز در منطقه، دو بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا را از مرزهای روسیه دور کرد.

یک هفته پیش از این واقعه نیز دو جنگنده سوخو ۲۷ روسی، یک پهپاد ارتش آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند. در پی آن، یکی از جنگنده‌های روسی «با آسیب رساندن به ملخ این پهپاد»، موجب سرنگونی آن شد.

بیشتر از جهان