سخنان خامنه‌ای علیه اسرائیل، هم‌زمان با بازگشت شاهزاده رضا پهلوی از این کشور

خامنه‌ای درحالی ادعا کرد که کشور اسرائیل درحال فروپاشی و نابودی است که شاهزاده رضا پهلوی به تازگی با مقام‌های ارشد اسرائیلی درباره آینده ایران دیدار داشته است

دیدار خامنه‌ای با مدیران نظام - وب‌سایت خامنه‌ای

علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی، روز شنبه دوم اردیبهشت دوبار در دو فضای متفاوت سخنرانی کرد؛ در یکی گفت دشمن تلاش می‌کند تا مردم به دلیل سلایق و عقاید مختلف باهم بجنگند و در سخنرانی دوم، ادعا کرد که وضعیت کشور اسرائیل «فلاکت‌بار» است و پایان عمر این کشور نزدیک است.

خامنه‌ای ظهر روز یکشنبه به مناسبت روز عید فطر، با جمعی از مدیران نظام و سفرای برخی از کشورهای اسلامی در تهران دیدار کرد و «مسئله فلسطین» را یکی از اساسی‌ترین مسائل دنیای اسلام برشمرد: «این افول که از چند سال قبل آغاز شد، اکنون سرعت یافته و جهان اسلام باید از این فرصت بسیار بزرگ استفاده کند. عامل اصلی وضع فلاکت‌بار رژیم غاصب، مقاومت پربرکت درونی مردم فلسطین و خطرپذیری و جان‌برکفی جوانان آن است. اوضاع امروز سرزمین‌های اشغالی اثبات می‌کند هر قدر مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در مناطق مختلف بیشتر شود، رژیم جعلی ضعیف‌تر خواهد شد. اگر اتفاقی رخ ندهد، پایان رِژیم غاصب نزدیک است.»

این سخنان درحالی بیان شد که شاهزاده رضا پهلوی، اصلی‌ترین چهره اپوزیسیون و مخالف جمهوری اسلامی، یک هفته گذشته را به دعوت مقام‌های بلندپایه اسرائیلی، در این کشور به‌سر برد و با موضوع چگونگی کنار رفتن نظام جمهوری اسلامی و دست‌یابی مردم ایران به صلح، آزادی و دموکراسی، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و همچنین اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، دیدار و گفت‌وگو کرد.

گیلا گاملی‌اِل، وزیر اطلاعات اسرائیل، که نماینده دولت این کشور در میزبانی از شاهزاده رضا پهلوی در «سفر تاریخی» او به اسرائیل بود، عصر روز جمعه اول اردیبهشت، در پایان این دیدار، در توییتی نوشت که «با هم مقابل محور شرارت ایستاده‌ایم و این سرآغاز راه است».

او که شاهزاده رضا پهلوی و همسرش را در فرودگاه بن‌گوریون هنگام خروج از اسرائیل بدرقه کرد، ضمن تشکر از شاهزاده رضا پهلوی نوشت: «شما نشانی از رهبری شجاع در نظر اسرائیل و جهان آزاد هستید.»

اتفاق و دیدارهای مهمی که به‌نظر می‌رسد خبر خوبی برای مقام‌های جمهوری اسلامی نباشد و حمله چند روز اخیر رسانه‌های تحت امر علی خامنه‌ای به این سفر و تلاش برای تخریب شاهزاده رضا پهلوی نیز نمایانگر اثربخشی آن علیه منافع نظام اسلامی در تهران است.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین در سخنان امروز خود در نماز عید فطر، «مردم و مسئولان را به مهربانی کنار هم» توصیه کرد و بدون اشاره به کشته شدن بیش از ۵۰۰ شهروند به دست نیروهای جمهوری اسلامی در خیزش سراسری اخیر، راهبرد دشمن را «ایجاد اختلاف و تفرقه بیان» کرد.

او گفت: «دشمن تلاش می‌کند مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند و درگیر شوند، اما نگاه‌های مختلف مردم به مسائل مختلف، طبیعتا مانعی ندارد و نباید محل اختلاف و کشمکش شود. بلکه باید با باطل کردن وسوسه‌های دشمن برای بدبین کردن مردم به یکدیگر و مردم به مسئولان، درکنار هم به زندگی و مهربانی پرداخت.»

خامنه‌ای درحالی ادعا کرد که «دشمن» درحال بدبین کردن مردم به مسئولان است، که مقام‌های نظام جمهوری اسلامی در روزهای اخیر، به فرمان خود او، دور جدیدی از حمله‌ها و سرکوب علیه زنان مخالف حجاب اجباری را در پیش گرفته‌اند و فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی اماکن تاریخی پرشماری در یک ماه اخیر به‌دلیل حضور زنان بی‌حجاب، پلمب شده‌اند.

زنانی که دارای «سلایق و عقاید» متفاوت با مقام‌های نظام جمهوری اسلامی‌اند و ماه‌ها است که در خیابان‌های ایران، رسیدن به پوشش آزادنه و کنار رفتن قوانین سرکوبگرایانه را فریاد می‌زنند، اما هربار با حمله‌های نیروهای تحت امر علی خامنه‌ای مواجه می‌شوند.

خامنه‌ای در نماز عید فطر امروز همچنین مدعی شد که «دشمن به سیاست تزویر، تحریف، دروغ‎گویی، وسوسه، تحقیر و بدبین‌کردن ملت‌ها به توانایی‌های خود روی آورده که باید در شناخت راهبردها، تاکتیک‌ها، ابزارها و روش‌های او، به‌روز بود و آن‌ها را ابطال کرد». اما او توضیح نداد که چرا در سخنرانی روز سه‌شنبه هفته گذشته، با متهم کردن مردم به نداشتن درک سیاسی و «توان تحلیل»، گفته بود که حاضر نیست مسائل مهم سیاسی و اجتماعی را به همه‌پرسی بگذارد.