رویت هلال ماه و عید فطر

در عصر پنجشنبه ماه نو بعد از نماز مغرب در عربستان سعودی رویت شد، به این معنی که جشن عید در آنجا از جمعه ۲۱ آوریل آغاز می‌شود

با پایان یافتن ماه رمضان، مسلمانان در سراسر جهان خود را برای عید فطر آماده می‌کنند.

در عصر پنجشنبه ماه نو بعد از نماز مغرب در عربستان سعودی رویت شد، به این معنی که جشن عید در آنجا از جمعه ۲۱ آوریل آغاز می‌شود.

 حساب کاربری توییتر حرمین شریفین (مسجدالحرام و مسجد پیامبر) عصر امروز اعلام کرد که هلال ماه شوال ۱۴۴۴ در تمیر و سودیر (شمال شرقی ریاض) رویت شد و متعاقبا فردا یعنی جمعه ۲۱ آوریل ۲۰۲۳، روز عید فطر است.

مسلمانان سایر کشورها نیز خود را برای عید فطر در روز جمعه یا روز شنبه آماده می‌کنند. ژاپن عید فطر را روز شنبه جشن می‌گیرد، زیرا ماه در روز پنجشنبه دیده نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هندوستان نیز یک روز دیگر ماه رمضان را ادامه خواهد داد. رئیس اتحادیه مسلمانان هند (IUML)، سید صادق علی شهاب تانگل، اعلام کرد که هلال ماه شوال در روز پنجشنبه رویت نشد.

شورای فقه آمریکای شمالی هم در توییتر نوشت: «ماه نو نجومی در روز پنجشنبه ۲۰ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۴: ۱۲ به وقت جهانی است. در ۲۰ آوریل، ازدیاد طول بیش از ۸ درجه و ماه بیش از ۵ درجه بالاتر از خورشید در همه جای آمریکای شمالی است. پس روز اول شوال روز جمعه ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ است انشاءالله.

ماه‌های قمری بین ۲۹ تا ۳۰ روز طول می‌کشد، بنابراین مسلمانان معمولا باید تا شب قبل از عید منتظر بمانند تا تاریخ آن را تایید کنند.

اگر ماه نو قابل‌رویت باشد، روز بعد عید است، در غیر این صورت، مسلمانان یک روز دیگر روزه می‌گیرند تا یک ماه ۳۰ روزه را کامل کنند.

در گزارش‌های نجومی آمده است که در روز جمعه ۲۱ آوریل، هلال ماه از همه جای جهان بسیار بیشتر دیده می‌شود.

بیشتر از جهان