کره شمالی به‌زودی ماهواره جاسوسی نظامی به فضا می‌فرستد

 پیونگ یانگ در کمتر از دو سال، بیش از ۱۰۰ آزمایش موشکی انجام داده است

پرتاب موشک بالستیک  کره شمالی در سال ۲۰۲۳ ـ AFP

رسانه‌های کره جنوبی می‌گویند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، قصد دارد به‌زودی اولین ماهواره جاسوسی‌ــ‌‌نظامی کره شمالی را به فضا پرتاب کند. تاریخ دقیق پرتاب این ماهواره مشخص نیست.

پیونگ‌یانگ این ماهواره را اخیرا ساخته است. کیم جونگ اون در جریان بازدید از آژانس هوافضای کره شمالی اعلام کرده بود که داشتن یک ماهواره شناسایی نظامی برای کره شمالی «مهم‌ترین گام برای استفاده موثر از موشک‌های حامل کلاهک هسته‌ای» است.

رسانه‌های کره جنوبی می‌گویند خبرهایی که درباره بازدید رهبر کره شمالی از آژانس فضایی این کشور درباره ساخت ماهواره‌های جدید جاسوسی منتشر می‌شود، بیشتر برای تحت فشار گذاشتن رقبا و دشمنان کره شمالی است؛ چرا که پیونگ‌یانگ پیش از این ساخت اولین ماهواره جاسوسی‌ــ‌نظامی را بی‌سروصدا به پایان رسانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماهواره‌های جاسوسی جزو مجموعه سیستم‌های تسلیحاتی عظیم کره شمالی‌اند که رهبر این کشور ژانویه ۲۰۲۱ در کنفرانس بزرگ حزب کارگر، توسعه آن‌ها را وعده داده بود.

ارتش کره شمالی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا امروز دست‌کم ۱۰۰ آزمایش ‌موشکی انجام داده است.

ارتش ایالات متحده و کره جنوبی نیز هم‌زمان و از سال ۲۰۲۲، در پاسخ به تهدیدهای هسته‌ای پیونگ‌یانگ، یکسری رزمایش‌های ترکیبی برگزار کرده‌اند. در یکی از این رزمایش‌های مشترک که این هفته آغاز می‌شود و ۱۲ روز به طول می‌انجامد، حدود ۱۱۰ فروند جت جنگی شرکت دارند.