حمله‌های سایبری هکرهای ایرانی خدمات آنلاین برخی بانک‌های اسرائیلی را مختل کرد

با آنکه حمله‌های سایبری فوق به طور متناوب خدمات وب‌سایت‌ها را مختل و متوقف کردند، اما بسیاری از این پایگاه‌های اینترنتی به فعالیت عادی خود بازگشته‌اند

بازار ارز اسرائیل نیز در سال ۲۰۱۱ هدف حمله سایبری قرار گرفته بود- JACK GUEZ / AFP

نشریه اسرائیلی هاآرتص نوشت که هم‌زمان با فرارسیدن «روز قدس» در ایران در حمایت از مردم فلسطینی، پایگاه‌های اینترنتی چندین بانک اسرائیلی و خدمات پستی این کشور هدف حمله هکرها قرار گرفت و باعث شد تا اتصال این وب‌سایت‌ها به اینترنت قطع شده و به حالت غیرفعال درآید. 

هاآرتص روز جمعه ۱۴ آوریل، به نقل از شرکت «فانوری نرم‌افزاری چک‌پوینت» نوشت که حمله‌ها چندان پیچیده و قوی نبودند و آسیب محدودی وارد کردند. 

با آن که حمله‌های سایبری فوق به طور متناوب خدمات وب‌سایت‌ها را مختل و متوقف کردند، اما بسیاری از این پایگاه‌های اینترنتی به فعالیت عادی خود بازگشته‌اند. 

هاآرتص نوشت که وب‌سایت اداره پست اسرائیل از کار افتاد و مجددا به حالت عادی بازگشت و مجددا از کار افتاد. وب‌سایت بانک اورشلیم نیز اعلام کرد که در حال به‌روز‌رسانی سایت خود و بازگشت به ارائه خدمات عادی است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چک پوینت گفت «هکرهای ناشناس گروه سودان» که اخیرا حمله‌های سایبری علیه اسرائیل را ترتیب داده است، در کانال تلگرامی خود فهرستی از اهداف حمله را منتشر کرده است که شامل برخی‌ وب‌سایت‌های بانک‌های اسرائیلی و اداره پست آن کشور می‌شود. 

کانال تلگرامی هکرهای ناشناس سودان، ساعت دو و نیم بامداد روز جمعه، فهرستی از اهداف خود را با ذکر آدرس‌ وب‌سایت‌های آن‌ها از جمله بانک مساد، بانک اول بین‌المللی اسرائیل، و بانک اوستار هاحایات، منتشر کرد. پس از آن بود که هر سه این وب‌سایت‌ها برای چند دقیقه از کار افتادند. 

هاآرتص مجددا درباره روز قدس در ایران نوشت که این مناسبت هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان گرامی داشته می‌شود و هدف از آن بیان مخالفت با اسرائیل است. هاآرتص نوشت که تعدادی از گروه‌های هکری تلاش می‌کنند که در این روز به وب‌سایت‌های اسرائیلی حمله سایبری کنند. 

اداره ملی سایبری اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعات گذشته، تلاش‌هایی برای مقابله با حمله‌ها علیه وب‌سایت‌های بانکی اسرائیل شناسایی و مسدود شده‌اند. 

این بیانیه افزود که به‌دلیل دفاع سایبری قوی از بانک‌ها، اختلال‌ها برطرف شده و سایت‌ها به شکل عادی در دسترس‌اند. 

این بیانیه همچنین افزود که حمله‌ها صرفا در قسمت‌های بازاریابی سایت‌ها صورت گرفته و به سامانه‌های داخلی بانک‌ها نفوذ نکرده است. 

اداره امنیت ملی سایبری اسرائیل پیش‌تر در ماه اسفند نیز گفته بود که یک گروه هکری وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در حمله به دانشگاه فنی و مهندسی حیفا موسوم به تخنیون دست داشتند.

به گزارش تایمز اسرائیل، این سازمان در بیانیه‌ای خبر داد که تحقیقات نشان می‌دهد این حمله از طرف گروهی موسوم به مادی‌واتر (MuddyWater) انجام گرفته که به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مرتبط‌ بود.

پیش‌تر، شماری از فرماندهان واحد دفاع و اطلاعات سایبری اسرائیل گفته بودند که ایران و اسرائیل در یک جنگ سایبری بی‌سابقه به سر می‌برند و از سال ۲۰۱۳ به این سو، این جنگ به طور فزاینده پیچیده‌تر شده است. آنان گفته‌اند که اسرائیل بازیگری قوی در این عرصه است، اما نباید دشمن را دست‌کم گرفت.

بیشتر از جهان