فرزانه فصیحی: ۱۷۰۰ یورو گذاشتم روی پاداشم و دستمزد مربی‌ام را دادم

عضو تیم ملی دوومیدانی پس از قهرمانی از برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی خودداری کرده بود

فرزانه فصیحی، قهرمان دوومیدانی آسیا که بهمن‌ گذشته پس از قهرمانی در رقابت‌های دو سرعت داخل سالن آسیا، از برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران خودداری کرد، در مصاحبه‌ تازه‌ای گفت که دستمزد مربی‌اش را خودش پرداخت کرده است.

عضو تیم ملی دوومیدانی زنان ایران به روزنامه اعتماد گفت: «تمام پاداشی که از فدراسیون دوومیدانی گرفتم ۵۰ میلیون تومان بود. ۳۰ میلیون تومان هم کمیته ملی المپیک پاداش داد که مجموعا شد ۸۰ میلیون تومان که اتفاقا همین امروز با این پول یورو خریدم، شد ۱۳۰۰ یورو، و ۱۷۰۰ یورو هم خودم گذاشتم روی این پول و با این سه هزار یورو بخشی از طلب دستمزد مربی‌ام را پرداخت کردم.»

فرزانه فصیحی که به دلیل رکورد‌های پی‌درپی به نام «دختر باد» شناخته می‌شود، بهمن‌ ۱۴۰۱ در جریان خیزش انقلابی ایرانیان، موفق شد مدال طلای ۶۰ متر مسابقه‌های قهرمانی آسیا را کسب کند. او پس از این قهرمانی، در حرکتی اعتراضی از رفتن روی سکو با پرچم جمهوری اسلامی ایران خودداری کرد و رو به دوربین‌ گفت: «فقط برای مردم ایران… برای شادی مردم ایران».

یک روز پس از این قهرمانی فرزانه فصیحی، رسانه‌های حکومتی ویدیویی را به شیوه اعتراف‌های اجباری از فرزانه فصیحی منتشر کردند که در آن می‌گوید همواره هدفش بالا بردن پرچم ایران و شاد کردن دل مردم بوده است.

پس از آن هم زمزمه‌هایی درباره احتمال مهاجرت فرزانه فصیحی از ایران شنیده شد، اما این ورزشکار ملی‌پوش با انتشار تصویری از خود در کنار علی دایی، نوشت «می‌مانیم و می‌سازیم»، و به این ترتیب به شایعه‌ها پایان داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرزانه فصیحی در مصاحبه تازه خود، به حرکت اعتراضی‌اش پس از قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: «همیشه قبل از مسابقاتم یک هدف خاصی را برای خودم ترسیم می‌کنم. مثلا در برنامه‌ام می‌نویسم یا در آن سیستم‌هایی که داریم، همیشه یادداشت می‌کنم که این تمرینات و سفر‌ها و فشار‌ها باید به کجا ختم شود‌. بعضی وقت‌ها هدف صرفا رکورد بود و بعضی وقت‌ها مدال، بعضی وقت‌ها مقام خاصی بود و بعضی وقت‌ها هم جوایز نقدی. اما این بار در نشستی که با مربی و تمام اعضای تیممان داشتم، همه با اتفاق‌نظر هدف را گذاشتیم شادی دل مردم.»

او در ادامه نیز به سختی سال گذشته برای مردم ایران اشاره کرد و افزود: «سال گذشته فقط و فقط در زمینه ورزشی برای من خوشایند بود و متاسفانه در بقیه زمینه‌ها فکر کنم برای کمتر کسی خوب بوده باشد.»

قهرمان دوومیدانی آسیا از فقدان توجه و جایگاه ویژه رشته دوومیدانی در ایران نیز انتقاد کرد و گفت، اگر می‌خواهید ببینید ورزش یک کشور در چه سطحی است، باید ببینید دوومیدانی ورزش آن کشور کجای دنیا و قاره است.