مسیر تاج‌گذاری شاه چارلز سوم مشخص شد

پادشاه و ملکه همسر از کالسکه طلایی، فقط در یک جهت مسیر استفاده خواهند کرد

به گزارش اسکای‌نیوز، پادشاه و ملکه همسر بریتانیا انتخاب کرده‌اند پس از تاج‌گذاری شاه در کلیسای وست‌مینیستر، در مسیر بازگشت به کاخ فقط یک بار از کالسکه طلایی حکومتی (گلد استیت کوچ) که از تسمه‌های چرمی آویزان است و راحت نیست، استفاده کنند. آنان مسیر رفتن به این مراسم را با وسیله راحت‌تری طی خواهند کرد.

مسیری که پادشاه و ملکه همسر تا مکان مراسم تاج‌گذاری طی خواهند کرد، مشخص شده است؛ همچنین دو کالسکه طلاکاری‌شده‌ای که یکی از آن‌ها دارای تهویه مطبوع و ضربه‌گیر است.

اما کالسکه دوم راحت نیست و از تسمه‌های چرمی آویزان است و چهار تن وزن دارد. این کالسکه فقط می‌تواند با سرعت راه رفتن انسان حرکت کند و هشت اسب آن را می‌کشند.

به گزارش اسکای‌نیوز، چارلز و کامیلا این مسیر رفت‌وبرگشت دو کیلومتری از کاخ باکینگهام تا کلیسای وست‌مینیستر را با کالسکه حکومتی جشن ۶۰ سالگی سلطنت طی خواهند کرد که اولین بار ملکه الیزابت در مراسم رسمی افتتاح مجلس در سال ۲۰۱۴ از آن استفاده کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کالسکه جدیدترین کالسکه در مجموعه اسطبل‌های سلطنتی (رویال میوز) است.

آن‌ها در مسیر برگشت از همان راه، بر کالسکه طلایی ۲۶۰ ساله سوار خواهند شد؛ کالسکه‌ای که ملکه از آن برای رفت و برگشت به مراسم تاج‌گذاری‌ خود در سال ۱۹۵۳ استفاده کرد و مشهور است که این سواری پر از بالا پایین شدن را «وحشتناک» توصیف کرد.

گمان می‌رود پادشاه و ملکه همسر از این کالسکه قدیمی‌تر زیاد استفاده نکنند زیرا هردو کمردرد دارند؛ اگرچه کاخ از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

بر خلاف آنچه ملکه در تاج‌گذاری‌اش انجام داد، آن‌ها برای رفت‌وبرگشت به مراسم، از مسیری یکسان عبور خواهند کرد.

آنان با همراهی گروه اسکورت سلطنتی سواره‌نظام خانگی، با عبور از جاده مال و سپس بنای یادبود نیروی دریایی (آدمیرالتی آرک) از ضلع جنوبی میدان ترافالگار خواهند گذشت و سپس در راستای خیابان وایتهال و پارلمان از ضلع شرقی و جنوبی میدان پارلمان به سوی برود سنکچوری رهسپار خواهد شد و سپس به کلیسا وارد می‌شوند. 

به گزارش اسکای‌نیوز، مراسم تاج‌گذاری ساعت ۱۱ روز شنبه ۶ مه آغاز خواهد شد.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: «کوچک‌تر بودن مراسم حرکت دسته‌جمعی تا کلیسا و بزرگ‌تر بودن همراهی گروهی تا بازگشت به کاخ باکینگهام از انتخاب کالسکه‌ها مشخص است. اعلی‌حضرت‌ و علیاحضرت شخصا آن‌ها را انتخاب کردند.»

بیشتر از جهان