ژاوی باز هم مچ آنچلوتی را می‌خواباند؟

سرمربی بارسا در سه ال‌کلاسیکو قبلی موفق شده بود همتای ایتالیایی و باتجربه‌اش را شکست بدهد

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید ـ Thomas COEX / AFP

رئال مادرید که رقابت قهرمانی در لالیگا را به بارسا واگذار کرده است، در آستانه کنار رفتن از جام حذفی اسپانیا است، مگر اینکه چهارشنبه شب در ورزشگاه نوکمپ به یک نتیجه درخشان برسد. رئال مادرید بازی رفت نیمه‌نهایی جام حذفی را در خانه با یک گل به بارسا باخت و برای صعود باید بتواند در خانه رقیب سنتی‌اش به برتری برسد.

با توجه به فاصله ۱۲ امتیازی دو تیم در جدول، فرصت تکرار قهرمانی لالیگا برای رئال مادرید تقریبا از دست رفته و جام حذفی تنها جام داخلی است که این تیم می‌تواند به آن برسد. علاوه بر اهمیت این بازی، بردن بارسا بعد از سه شکست متوالی برای آنچلوتی و شاگردانش حیثیتی است.

رئال مادرید فصل را بهتر شروع کرد و توانست در ال‌کلاسیکوی رفت در لالیگا به برتری سه بر یک برسد، ولی در فینال سوپرجام که در ریاض برگزار شد با همین نتیجه مقابل بارسا شکست خورد. این شروع بردهای ژاوی مقابل آنچلوتی بود. این مربی جوان در بازی رفت نیمه‌نهایی جام حذفی موفق شد رئال را با یک گل شکست دهد و در بازی برگشت دو تیم در لالیگا هم به برتری دو بر یک رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژاوی که خیالش بابت قهرمانی لالیگا تقریبا راحت است، در صورت بردن این بازی علاوه بر صعود به فینال جام حذفی می‌تواند به چهار برد متوالی در ال کلاسیکو برسد که پیش از این گواردیولا موفق به ثبت آن شده بود. مربی فعلی منچسترسیتی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ موفق شد در پنج بازی متوالی رئال مادرید را شکست بدهد.

یکی از دلایل موفقیت ژاوی در ال‌کلاسیکو‌های اخیر ترفند این مربی برای مهار وینیسیوس، گوش چپ آماده رئال مادرید، بوده است. سرمربی بارسا از مدافع آماده‌اش، آرائوخو در پست دفاع راست استفاده کرده و او به خوبی توانسته ستاره برزیلی رئال را مهار کند. تقابل این دو بازیکن یک بار دیگر می‌تواند از جذابیت‌های این بازی باشد.

از طرف دیگر، آنچلوتی بعد از شکست‌های اخیر مقابل بارسا بابت انتخاب ترکیب تیمش با انتقادهایی روبرو شده و برای همین، رسانه‌ها تصمیمات مربی ایتالیایی را پیش از این بازی زیر ذره‌بین قرار داده‌اند. یکی از ایرادها تمرکز بیش از اندازه حمله‌های رئال در سمت چپ است و با مهار وینیسیوس این تیم تقریبا خلع سلاح می‌شود.

آنچلوتی در نشست خبری هم با سوالی درباره ترکیب تیمش مواجه شد. رئال یکشنبه شب با نمایشی فوق‌العاده توانست وایادولید را با شش گل شکست دهد، ولی مربی ایتالیایی گفت که تضمینی نیست تیمش با همین ترکیب در نوکمپ به زمین برود: «شاید ترکیب بازی قبلی برابر وایادولید تکرار شود ولی هر بازی داستان خودش را دارد و چون در یک بازی تیم خوب نتیجه گرفته، دلیل بر این نیست که ترکیب اصلی در بازی بعدی نیز یکسان باشد. در دو بازی اخیر که برابر بارسا شکست خوردیم، فاصله‌ای تا پیروزی نداشتیم. شاید ترکیب اصلی کاملا متفاوت با بازی با وایادولید باشد و شاید هم نه. یازده بازیکن آماده کار را از ابتدا شروع خواهند کرد.»

بیشتر از فوتبال