دادگاه تفهیم اتهام ترامپ برگزار شد؛ ترامپ گفت بی‌گناه است 

دادگاه، ترامپ را در ۳۴ مورد از جمله پرداخت حق‌السکوت و جعل سند تفهیم اتهام کرد، دونالد ترامپ اتهامات را رد کرد

این اولین باری است که یک رییس‌جمهوری سابق آمریکا دادگاهی می‌شود- POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه چهارم آوریل، پس از تسلیم شدن به دفتر دادستانی منطقه‌ای منهتن، در دادگاه نیویورک اتهامات خود را رد کرد و گفت که بی‌گناه است. 

رییس‌جمهوری سابق آمریکا که از قصد خود برای ورود به رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۴ خبر داده است، روز سه‌شنبه و پس از تحقیقات یک‌ساله دادستانی منطقه‌ای نیویورک، تفهیم اتهام شد. 

دونالد ترامپ هنگام ورود به دادگاه و خروج از آن حرفی نزد و فقط در پاسخ به سوال قاضی خوان مرچان، رییس دادگاه، درباره اتهاماتش گفت: «بی‌گناه.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته شبکه خبری فاکس سازمان‌های اجرای قانون، از جمله پلیس نیویورک، سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، ماموران دادستانی منطقه‌ای و دادگاه نیویورک سازوکار قضایی و اجرایی روند حضور ترامپ در دادستانی و دادگاه را برعهده داشتند. در دفتر دادستانی از او انگشت‌نگاری و عکاسی نشد. 

در این جلسه تاریخی، دادگاه رییس‌جمهوری سابق آمریکا را در ۳۴ مورد تفهیم اتهام کرد. رییس دادگاه پیشتر اعلام کرد که خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران اجازه حضور در دادگاه را ندارند و فقط شمار معدودی عکاس و فیلمبردار اجازه حضور یافتند. 

دونالد ترامپ پس از رد موارد اتهام و اعلام بی‌گناهی خود، دادگاه را ترک کرد و با کاروان رسمی اتومبیل‌ها به فرودگاه رفت تا مستقیما با هواپیمای شخصی خود به مارالاگو، اقامتگاهش در فلوریدا برود. 

این اولین باری است که یک رییس‌جمهوری سابق ایالات متحده دادگاهی می‌شود. الوین برگ، دادستان منطقه‌ای نیویورک، ترامپ را به اتهام پرداخت حق‌السکوت در سال ۲۰۱۶ و در جریان برگزاری کارزار انتخاباتی، به دو زن مدعی ارتباط با او، تحت تعقیب و تحقیق قرار داده است. 

گفته می‌شود که استورمی دنیلز، هنرپیشه فیلم‌های بزرگسالان ۱۳۰ هزار دلار و کرن مک‌دوگال، مدل مجله پلی‌بوی ۱۵۰ هزار دلار حق‌السکوت دریافت کرده‌اند تا درباره ارتباطشان با ترامپ سکوت کنند. ترامپ بارها چنین ارتباطی را رد کرده است. 

دونالد ترامپ قبلا اتهامات علیه خود را سیاسی توصیف کرده بود. قرار است که ترامپ پس از رسیدن به فلوریدا، در شامگاه سه‌شنبه سخنرانی کند. 

خبرگزاری رویترز نوشته است که اتهامات وارده به ترامپ تحت قوانین نیویورک ممکن است در مجموع مجازات بیش از ۱۰۰ سال زندان داشته باشد اما حکم حبس واقعی آن هم در صورتی که او مجرم تشخیص داده شود، به مراتب کمتر است. 

غیر از پرداخت حق‌السکوت، جعل مدارک نیز یکی دیگر از موارد اتهامی علیه ترامپ است. 

مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ قبلا مدعی شده بود که در هماهنگی با ترامپ به دنیلز و مک‌دوگل پول پرداخت کرده است. ترامپ رابطه با این زنان را رد کرده اما گفته است پول پرداخت شده از طرف کوهن را به وکیل سابقش پرداخت کرده است. 

قرار است الوین برگ، دادستان دمکرات در نیویورک، ساعتی دیگر در روز سه‌شنبه در یک نشست خبری شرکت کند. 

بیشتر از جهان