فاصله دونالد ترامپ از رقیب جمهوری‌خواه بیشتر شد

بر اساس نتایج نظرسنجی فاکس‌نیوز، ۵۴ درصد پاسخ‌دهندگان ترامپ را بهترین گزینه جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری آمریکا می‌دانند

 ترامپ پس از سخنرانی انتخاباتی در تگزاس-AMERICA / Getty Images via AFP

نتایج نظرسنجی فاکس‌نیوز درباره میزان محبوبیت نامزدهای انتخابات ریاست‌‌جمهوری ایالات‌ متحده آمریکا از بیشتر شدن فاصله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با ران دسانتیس، رقیب جمهوری‌خواهش، حکایت دارد.

بر مبنای گزارش فاکس‌نیوز، در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه ترامپ همچنان در حال پیشتازی است و اکنون بیش از ۵۰ درصد رای‌دهندگان از او حمایت می‌کنند. افزایش میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در میان جمهوری‌خواهان در حالی است که روند کاهش محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، در میان دموکرات‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

نتایج نظرسنجی فاکس‌نیوز از این جهت اهمیت دارد که احتمال پیروزی دونالد ترامپ و شکست ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا در کسب آرای جمهوری‌خواهان را آشکار می‌کند.

به گزارش وب‌سایت پولیتیکو، بر اساس این نظرسنجی، ترامپ از نظر ۵۴ درصد پاسخ‌دهندگان بهترین گزینه در میان نامزدهای بالقوه جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ۲۰۲۴ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ران دسانتیس هنوز نامزدی‌اش در انتخابات را به‌طور رسمی اعلام نکرده است اما شواهد نشان می‌دهد که او نیز قصد دارد نامزدی‌اش را اعلام کند. با این‌ حال طبق نظرسنجی جدید فاکس‌نیوز، تنها ۲۴ درصد پاسخ‌دهندگان فرماندار فلوریدا را به عنوان بهترین گزینه برای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌‌دانند؛ بنابراین ران دسانتیس پس از ترامپ در رتبه دوم لیست جمهوری‌خواهان قرار می‌گیرد.

نتایج نظرسنجی جدید فاکس‌نیوز همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ران دسانتیس نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و به همان میزان، محبوبیت دونالد ترامپ بیشتر شده است. رشد روزافزون میزان محبوبیت ترامپ در حالی است که برخی جمهوری‌خواهان مخالف او از کاهش میزان محبوبیت رقیبش نگران شده‌اند.

ترامپ پس از اعلام رسمی نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا، در سخنرانی‌هایش، انتقاد از دسانتیس را افزایش داد؛ به‌ طوری‌ که در سه ویدیو، از فرماندار فلوریدا به دلیل تصمیم‌های سیاسی سابقش انتقاد کرد و بر مبنای نظرسنجی‌ها کاهش میزان محبوبیت او را یادآور شد. حملات ترامپ به دسانتیس این شائبه را که فرماندار فلوریدا به‌زودی نامزدی‌اش را اعلام می‌کند، تقویت کرد.

تنها نظرسنجی فاکس‌نیوز نیست که برتری دونالد ترامپ نسبت به رقیب جمهوری‌خواهش در رقابت‌های اولیه را نشان می‌دهد؛ بر اساس نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک هم دونالد ترامپ در صدر فهرست نامزدهای محبوب جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ قرار دارد.

در نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک، دونالد ترامپ ۴۳ درصد رای آورد؛ در حالی‌ که میزان آرای ران دسانتیس ۳۳ درصد بود. بر مبنای نتایج نظرسنجی امرسون هم دونالد ترامپ با نسبت ۵۵ درصد به ۲۵ درصد از رقیب جمهوری‌خواهش، ران دسانتیس، فاصله دارد و پیشتاز است.

پیشتازی روزافزون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در نظرسنجی‌ها با وجود مطرح شدن چند پرونده کیفری علیه او ادامه دارد. ترامپ روز شنبه ۲۵ مارس، نخستین کارزار انتخاباتی‌اش را در تگزاس برگزار کرد.

بیشتر از جهان