تیم کریکت افغانستان در نخستین بازی تی۲۰، پاکستان را شکست داد

راشد خان: «برنده شدن باعث خوشحالی است، زیرا همیشه در مقابل آن‌ها (پاکستان) شکست خورده‌ایم»

تیم کریکت افغانستان با تفاوت شش ویکت تیم پاکستان را شکست داد - @ACBofficials/twitter

تیم کریکت افغانستان به رهبری راشد خان، در نخستین بازی از مجموعه بازی‌های بین‌المللی ۲۰ آوره، تیم کریکت پاکستان را با تفاوت شش ویکت مغلوب کرد. این بازی جمعه شب پنجم فروردین (۲۵ مارس)، در شهر شارجه امارات متحده عربی برگزار شد.

تیم پاکستان در این بازی با از دست دادن ۹ بازیکن، ۹۲ دوش را برای تیم افغانستان هدف تعیین کرده بود. تیم افغانستان موفق شد با از دست دادن چهار بازیکن، به هدف برسد و پیروزی را از آن خود کند. بخش بزرگی از این پیروزی مدیون عملکرد سریع و جذاب محمد نبی، بازیکن معروف کریکت افغانستان بود که با ۳۸ دوش پیروزی را برای تیمش رقم زد.

راشد خان‌، کاپیتان تیم افغانستان، پس از این پیروزی به رسانه‌ها گفت: «برنده شدن باعث خوشحالی است، زیرا همیشه در مقابل آن‌ها (پاکستان) شکست خورده‌ایم، گاهی اوقات با حواشی کوچک.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم‌های کریکت افغانستان و پاکستان از ۱۱ سال پیش مسابقاتی‌ با هم داشته‌اند که معمولا به شکست تیم افغانستان منجر شده است. اما این بار تیم جدید کریکت پاکستان به رهبری شاداب خان در اولین مسابقه از سه مسابقه‌ای که قرار است با افغانستان داشته باشد، شکست خورد. قرار است این دو تیم دو بار دیگر نیز در روزهای پیش رو به مصاف هم بروند. دومین بازی، روز یکشنبه ۲۶ مارس، خواهد بود.

راشد‌ خان گفت که امیدوار است تیمش علاوه بر این مسابقات، برای رقابت‌های جهانی ۵۰ آوره کریکت نیز آمادگی بیشتری داشته باشد و با روحیه تهاجمی بیشتری عمل کند. او تصریح کرد: «ضربات خط مقدم باید قبل از جام جهانی ۵۰آوره در هند در اواخر سال جاری بهبود یابد.»

قرار بود در این سری از مسابقات کریکت ۲۰ آوره، تیم افغانستان به مصاف تیم کریکت استرالیا نیز برود، اما این تیم از بازی با تیم افغانستان انصراف داد.

چند ماه پیش از برگزاری این مسابقات و هم‌زمان با دستور طالبان برای ممنوعیت تحصیل دختران در افغانستان، تیم کریکت استرالیا اعلام کرد که به‌دلیل نقض حقوق زنان در افغانستان و محرومیت آنان از تحصیل، ورزش و حضور در اجتماع، از مسابقه با تیم افغانستان انصراف داده است.

بیشتر از ورزش