روزنامه سعودی: باشگاه الهلال با لیونل مسی قرارداد سه‌‌ساله بست

کریستیانو رونالدو، دیگر ستاره مطرح فوتبال، نیز به باشگاه النصر عربستان سعودی پیوسته است

گفته می‌شود لیونل مسی قصد ندارد قراردادش را با تیم فعلی‌ خود را تمدید کند-JUAN MABROMATA / AFP

حساب ورزشی روزنامه سعودی المیدان در توییتر از توافق سه‌ساله لیونل مسی، ستاره فوتبال آرژانتین و باشگاه الهلال عربستان سعودی خبر داد. روزنامه سعودی الیوم نیز ضمن تایید این خبر در گزارشی نوشت که لیونل مسی بنا ندارد قراردادش را با پاری‌سن‌ژرمن تمدید کند و در پایان فصل، از این تیم جدا خواهد شد.

انتشار خبر مربوط به پیوستن لیونل مسی به باشگاه الهلال عربستان سعودی، موجی از واکنش‌ها را در میان علاقه‌مندان فوتبال در این کشور به همراه داشت؛ به‌ طوری‌ که هشتگ «مسی‌ــ‌هلالی» در رسانه‌های اجتماعی فراگیر شد.

علاقه‌مندان فوتبال در عربستان سعودی اکنون در انتظار تایید رسمی این خبر از سوی مسی و باشگاه الهلال‌اند. هم‌زمان، برخی رسانه‌های اسپانیایی نیز از احتمال بازگشت لیونل مسی به تیم بارسلونا خبر داده‌اند و می‌گویند موافقت این ستاره فوتبال با کاهش دستمزدش می‌تواند به بازگشت او به زمین قبلی‌اش منجر شود.

در پیوند با همین موضوع، جرارد رومرو، خبرنگار اسپانیایی، گفت که مسی برای بازگشت به بارسلونا با ژاوی فرناندز مذاکره کرده است. او پیش‌تر نیز در حساب کاربری‌اش نوشته بود که مسی به تمدید قرارداد با پاری‌‌ سن‌ژرمن علاقه‌ای ندارد و پس از جام‌جهانی فوتبال تصمیم گرفته است این تیم را ترک کند.

زمزمه‌های جدایی مسی و پاری‌ سن‌ژرمن پس از آن آغاز شد که هواداران سرسخت این تیم به دلیل افت این بازیکن آرژانتینی در بازی‌های اخیر لیگ قهرمانان اروپا به او تاختند. شایعه پیوستن لیونل مسی به باشگاه الهلال عربستان نیز پس از آن قوت گرفت که حریف دیرین او یعنی کریستیانو رونالدو به باشگاه النصر عربستان سعودی ملحق شد.

کریستیانو رونالدو در دسامبر ۲۰۲۲ با قراردادی ۱۷۵ میلیون پوند در سال، به باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی پیوست. ریاض حالا قصد دارد این ستاره آرژانتینی را نیز متقاعد کند که عازم عربستان سعودی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند مسی گزینه‌های متعددی پیش رو دارد، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که او بین بارسلونا و الهلال یکی را انتخاب می‌کند ولی می‌داند پوشیدن پیراهن تیم بارسلونا به معنای کنار آمدن با بحران مالی این باشگاه است؛ بحرانی که الهلال با آن مواجه نیست. گزارش‌ها حاکی از آن است که باشگاه الهلال قصد دارد به این ستاره آرژانتینی سالانه ۱۹۲ میلیون پوند دستمزد بدهد.

پیش‌تر روزنامه دیلی‌میل در گزارشی نوشته بود که باشگاه الهلال سعودی آماده است که در تابستان امسال با لیونل مسی قرارداد ببندد. این روزنامه در این باره به حضور پدر و مدیر برنامه‌های مسی در ریاض استناد کرد.

پیوستن لیونل مسی به الهلال پس از ملحق شدن کریستیانو رونالدو به النصر در عربستان سعودی، رویداد مهی در این کشور و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود زیرا دو ستاره مطرح حال‌حاضر فوتبال جهان را هم‌زمان همراه خود دارد و این دو فوتبالیست مطرح که پیش از این در لیگ‌های اروپا توپ می‌زدند، از این پس به مصاف تیم‌های آسیایی خواهند رفت.

بیشتر از ورزش