آمریکا ارسال تانک‌های آبرامز و سیستم‌های پاتریوت به اوکراین را سرعت می‌بخشد

ماه‌ها طول خواهد کشید تا اوکراينی‌ها آموزش داده شوند و آماده استفاده از تانک‌های آبرامز و سيستم‌های پاتریوت شوند

یک سرباز آمریکایی در مقابل یک تانک آبرامز در لهستان- دسامبر ۲۰۲۲-MATEUSZ SLODKOWSKI / AFP

آمريکا روند آموزش و تحويل تانک‌های آبرامز و سيستم‌های دفاع موشکی پاتریوت به اوکراين را سرعت می‌بخشد. اوکراین و متحدانش برای نبردهای سنگين مورد انتظار در سال جاری آماده می‌شوند.

به گفته يک مقام وزارت دفاع آمریکا که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده است، پنتاگون به جای تولید تانک‌های جدید که بیشتر زمان می‌برد، قصد دارد بدنه تانک‌های آبرمز ام-۱ موجود خود را برای ارسال به اوکراین تا آخر پاییز امسال بازسازی و تقویت کند. 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، روز سه شنبه ۲۱ مارس در سایت ام‌اس‌ان‌بی‌سی. در مورد این تانک‌ها گفت: «پنتاگون با حداکثر سرعتی که می‌تواند کار می‌کند.» او افزود: «یک سری تغییراتی وجود دارد که می‌تواند این روند را سرعت بخشد.»

به گزارش پولیتیکو، در همین حال، ۶۵ اوکراینی در روزهای آینده آموزش سیستم موشکی پاتریوت در پایگاه «فورت سیل» اوکلاهاما را به پایان می‌رسانند. مقام‌های نظامی این پایگاه گفتند آن‌ها از یک گروه کوچک خبرنگاران برای مشاهده این تمرینات دعوت خواهند کرد. این نیروهای دفاع ضدهوایی اوکراین و دو سیستم پاتریوت اهدایی همراه آن‌ها تا چند هفته دیگر به میدان جنگ خواهند رفت. 

مقام‌های آمريکایی مدت‌ها است که گفته‌اند ماه‌ها طول خواهد کشید تا اوکراينی‌ها آموزش داده شوند و آماده استفاده از تانک‌های آبرامز و سيستم‌های پاتریوت شوند که هر دو با زنجيره‌های تدارکاتی و نگهداری گران‌قيمت و پيچيده‌ای به‌کار گرفته می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، پنتاگون روز سه‌شنبه ادعای روسيه را مبنی بر رهگيری دو بمب‌افکن بی-۵۲ آمريکا که اوايل هفته جاری در نزديکی مرز روسيه پرواز می‌کردند، رد کرد. به گزارش العربیه، وزارت دفاع روسيه روز دوشنبه گفت يکی از جت‌های جنگنده این کشور برای رهگيری بمب‌افکن‌های آمريکايی بر فراز دريای بالتيک به پرواز درآمده است.

نيروی هوایی آمريکا روز سه‌شنبه در بيانيه‌ای اعلام کرد اين دو فروند بی-۵۲ در حال انجام يک ماموريت همراه با متحدان آمریکا در قلمرو ناتو در استونی بودند. این ماموریت بخشی از عملیات آموزشی بود که به طور معمول برنامه‌ریزی شده و «ماه‌ها قبل از برگزاری» هماهنگ شده بود.

بمب‌افکن‌ها تمام مدت در فاصله حدود ۵۰ مایل دریایی از حریم هوایی روسیه در داخل حریم هوایی استونی ماندند. نیروی هوایی آمریکا گفت: «در هیچ زمانی این بی-۵۲ها با هواپیماهای روسی درگیر نشدند.»

حادثه اين هفته، آخرين حادثه در رشته‌ای از حوادث است که نيروهای آمريکايی و روسيه را در برابر یکدیگر قرار داده است. این تنش‌ها در پی حمله ولاديمير پوتين به اوکراين بالا گرفته است.

هفته گذشته، یک جت جنگنده روسی بال یک پهپاد نظامی آمریکا را که بر فراز دریای سیاه پرواز می‌کرد، قطع کرد و این پهپاد سرنگون شد.

علاوه بر این، ماه گذشته پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا در روز ولنتاین چهار فروند هواپیمای روسی را که در حال نزدیکی به منطقه آلاسکا بودند، رهگیری کرده است. چند روز پیش از آن، نیز دو جت جنگنده اف-۱۶ چهار فروند هواپیمای روسی را در نزدیکی آلاسکا رهگیری کرده بودند.

بیشتر از جهان