هنرمند ایرانی نمایشگاه آثارش را به تمام زنان شجاع و آزادی‌خواه ایران تقدیم می‌کند

حقیقی امیدوار است که مجموعه نقاشی‌هایش بیننده را «غافلگیر و شوکه» کند

نقاشی دیگر، به نام «زن، زندگی، آزادی» به مهسا امینی تقدیم شده است و زنی را نشان می‌دهد که موهایش به بال تبدیل شده است‌ـ Instagram/raoof.h

یک هنرمند ایرانی که نقاشی‌‌اش از زنی بدون پستان و کشاله ران به‌‌طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی منتشر و پربیننده شده است نمایشگاه نقاشی‌اش در لندن را به «تمام زنان شجاعی» تقدیم می‌کند که در زادگاهش ایران برای حقشان مبارزه می‌کنند، از جمله مهسا امینی.

رئوف حقیقی ۴۶ ساله ، که از سال ۲۰۰۹ ساکن بریتانیا است، بخشی از «نقاشی‌ها و پرتره‌های سورئال (فراواقع‌گرا) و هایپررئال (فزون‌واقع‌نما) مورد علاقه‌اش» را در نمایشگاه انفرادی «نقاشی برایم به‌مثابه نفس است» در اواسط آوریل به نمایش می‌گذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حقیقی که در خانواده‌ای هنرمند در شیراز متولد و بزرگ شده است، به خبرگزاری پرس اسوسیشن گفت بزرگ‌ترین هدف نمایشگاهش این است که الهام‌بخش باشد و همچنین محدودیت شدید حقوق زنان در ایران را نشان بدهد.

او در ادامه افزود: «می‌خواهم برخی از نقاشی‌ها را به تمام زنان شجاع ایران تقدیم کنم که در حال حاضر برای آزادی‌شان مبارزه می‌کنند، و امیدوارم روزی در آینده نزدیک مردم بتوانند آزادانه زندگی کنند.»

یکی از نقاشی‌های برجسته این نمایشگاه به نام «آن‌ها را بگیر و مرا راحت بگذار» توجه بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی را جلب کرده است. این نقاشی زنی را به تصویر می‌کشد که ایستاده و پستان‌ها و کشاله ران از بدنش جدا شده است و روی زمین قرار دارد.

حقیقی در مورد این نقاشی که خلق آن حدود پنج ساعت وقت گرفته است، گفت:«هرگز فکر نمی‌کردم روی این همه آدم در سراسر جهان تاثیر بگذارد. بنابراین وقتی پس از انتشار این نقاشی، صفحاتم در رسانه‌های اجتماعی را چک کردم، خیلی غافلگیر شدم که میلیون‌ها بار به اشتراک گذاشته شده بود.»

به عقیده او، بسیاری از زنان به‌دلیل آنچه در زندگی از سر گذرانده‌اند، از خشونت جنسیتی گرفته تا ابتلا به سرطان، با این اثر خاص ارتباط برقرار کردند.

نقاشی دیگر، به نام «زن، زندگی، آزادی» به مهسا امینی تقدیم شده است و زنی را نشان می‌دهد که موهایش به بال تبدیل شده است.

حقیقی امیدوار است که مجموعه نقاشی‌هایش بیننده را «غافلگیر و شوکه» کند. او گفت: «خیلی خوشحالم که این فرصت را دارم تا گزیده‌ای از نقاشی‌ها و پرتره‌های سورئال و هایپررئال موردعلاقه‌ام را در نمایشگاه هنری انفرادی‌ام در لندن به نمایش بگذارم.»

این نمایشگاه از ۷ تا ۱۶ آوریل از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب در «آزبورن استودیو گالری» در بل‌گریویا در لندن میزبان بازدیدکنندگان است.

بیشتر از فرهنگ و هنر