عضو سپاه پاسداران در مهاباد به قتل رسید

در جریان خیزش سراسری اخیر ۱۳ شهروند مهابادی با شلیک سرکوبگران جمهوری اسلامی کشته شدند

انور عزیزی، عضو سپاه پاسداران در مهاباد - هه‌نگاو

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز یکشنبه ۲۸ اسفند خبر داد که یکی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهاباد به نام انور عزیزی، به دست افراد مسلح ناشناس به ضرب گلوله کشته شده است.

هه‌نگاو می‌گوید انور عزیزی در سرکوب اعتراضات مهابادی‌ها علیه جمهوری اسلامی در جریان خیزش سراسری اخیر، نقش پررنگی داشته است.

حمله مسلحانه به این عضو سپاه پاسداران، غروب روز جمعه ۱۶ اسفندماه رخ داده است و او که فرمانده پایگاه بسیج گوگ‌تپه در مهاباد بود، در منزل شخصی خود در مهاباد در استان آذربایجان غربی ایران، به ضرب ۱۲ گلوله مهاجمان به قتل رسید.

انور عزیزی اهل روستای تازه‌کند منطقه شامات در مهاباد بود و در شهرک فجر، متعلق به سپاه پاسداران در شهر مهاباد سکونت داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌ها و مقامات وابسته به حکومت جمهوری اسلامی، هنوز واکنشی نسبت به این اتفاق نشان نداده‌اند و هیچ فرد یا گروهی نیز تا لحظه تنظیم خبر، مسئولیت قتل انور عزیزی را بر عهده نگرفته است.

هه‌نگاو می‌گوید شهروندان زیادی در مهاباد، بارها انور عزیزی را در خیابان‌ها دیده‌اند که فرماندهی سرکوبگران را برای کشتار مردم مهاباد در اعتراضات مردمی بر عهده داشته است.

در جریان خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی که از شهریورماه امسال آغاز شده است، در شهر مهاباد در استان آذربایجان غربی، دست‌کم ۱۳ شهروند با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته و صدها شهروند زخمی و مجروح شدند و صدها نفر نیز مورد ربایش و شکنجه از سوی سرکوبگران جمهوری اسلامب قرار گرفتند.