از سرگیری اعتراض‌ها با شعار «خیزش ادامه داره»

خیزش سراسری مردم در تهران، مشهد، کرج، قزوین، سنندج، کامیاران، مهاباد و ملایر

شهرهای مختلف ایران شامگاه دوشنبه ۲۲ اسفندماه، صحنه اعتراض‌های خیابانی و شعارهای شبانه معترضان بودند. بر اساس ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، این اعتراض‌ها و شعارهای شبانه دوشنبه‌شب در شهرهای تهران، مشهد، کرج، قزوین، سنندج، کامیاران، مهاباد و ملایر برگزار شدند.

معترضان در محله تهرانپارس تهران به خیابان آمدند و در برخی خیابان‌های این منطقه تجمع‌های اعتراضی پراکنده‌ای را برگزار کردند. معترضان در این تجمع‌ها، شعار «مرگ بر بسیجی، مرگ بر سپاهی»، «مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور»، «آزادی اندیشه از پنجره نمی‌شه»، «فقر، فساد، گرونی، می‌ریم تا سرنگونی» و «سفره ما خالیه، خامنه‌ای جانیه» سر دادند.

جمعی از جوانان در شهرک اکباتان تهران نیز به خیابان آمدند و با برگزاری راهپیمایی در منطقه شهرک اکباتان، علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند. معترضان در شهرک اکباتان اعتراض خود را با شعارهای «ما اومدیم دوباره، خیزش ادامه داره»، «سیدعلی بی‌ریشه، خیزش تموم نمیشه»، «فقر، فساد، گرونی، می‌ریم تا سرنگونی»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر حکومت اعدامی» نشان دادند.

خیابان ستارخان تهران نیز شامگاه دوشنبه صحنه اعتراض‌های خیابانی بود. بر اساس ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، معترضان در محله ستارخان با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ‌ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» علیه جمهوری اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اعتراض‌ها در استان‌های البرز و قزوین نیز ادامه یافت. بر اساس تصاویر موجود در رسانه‌های اجتماعی، در مناطقی از گوهردشت، گلشهر کرج و قزوین اعتراض‌های خیابانی شکل گرفت. معترضان در قزوین با برگزاری راهپیمایی در یکی از خیابان‌های این شهر، شعار «ما تماشاگر نمی‌خواهیم، به ما ملحق شوید» سر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معترضان در سنندج نیز با برگزاری تجمع‌های پراکنده در محلات مختلف این شهر و روشن کردن آتش، برخی خیابان‎‌‌ها را بستند. مردم سنندج در این تجمع‌ها، شعارهای «زن، زندگی، آزادی»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. معترضان در شهر کامیاران نیز در برخی محلات این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند و با سر دادن شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور»، در خیابان‌ها آتش افروختند و برخی از خیابان‌ها را بستند.

مهاباد نیز شهری دیگری بود که شامگاه دوشنبه جمعی از مردم در آنجا در همراهی با دیگر شهرهای ایران، اعتراض‌های ضدحکومتی برگزار کردند. معترضان در مهاباد با سر دادن شعار اصلی خیزش سراسری یعنی «زن، زندگی، آزادی»، تجمع‌هایی پراکنده شکل دادند و برخی خیابان‌های مهاباد را بستند. آن‌ها همچنین با سر دادن شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» به سیاست‌های جمهوری اسلامی اعتراض کردند.

شامگاه دوشنبه در شهر مشهد نیز مخالفان جمهوری اسلامی تجمع‌های اعتراضی پراکنده‌ای شکل دادند و شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «تا آخوند وطن نشود، این وطن وطن نشود» و «خامنه‌ای بی‌ریشه، خیزش تموم نمیشه» سر دادند.

شعارهای شبانه نیز در محله‎‌های مختلف تهران و دیگر شهرها همچنان طنین‌انداز شدند. معترضان در تهرانپارس، ستارخان، سردارجنگل، پونک و نارمک با سر دادن شعارهای شبانه ضمن اعتراض به جمهوری اسلامی خواهان پیوستن مردم به اعتراض‌های سراسری  سه‌شنبه شدند.

پیش از این فراخوان‌هایی برای اعتراض‌های سراسری مردم ایران به مناسبت جشن چهارشنبه‌سوری منتشر شده بود. بر همین اساس، جمعی از معترضان با انتشار فراخوان‎‌هایی از مردم در شهرهای مختلف دعوت کردند در روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ اسفند به خیابان‌ها بیایند. شامگاه سه‌شنبه ۲۳ اسفند، هم‌زمان با شب چهارشنبه‌سوری، اصلی‌ترین زمان این اعتراض‌ها در شهرهای مختلف ایران خواهد بود.