ترامپ: درز غیرقانونی اطلاعات نشان می‌دهد که شاید سه‌شنبه آینده بازداشت شوم

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از هوادارانش خواست به این وضع اعتراض کنند

Eva Marie UZCATEGUI / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه پیش رو دستگیر خواهد شد. ترامپ گفت که دادستان‌ها در حال بررسی اتهام‌ها علیه او درباره پرداخت حق‌السکوت به زنی‌اند که مدعی داشتن روابط جنسی با رئیس‌جمهوری سابق آمریکا است. 

ترامپ درباره اینکه اطلاعات درباره بازداشت احتمالی خود را از کجا به دست آورده است، مدرکی ارائه نداد. 

او روز شنبه ۱۸ ماه مارس، در پستی که در رسانه اجتماعی «تروت سوشال» (Truth Social) خود منتشر کرد از «درز غیرقانونی اطلاعات» از دفتر دادستانی منطقه‌ای منهتن سخن گفت و نوشت این درز اطلاعات نشان می‌دهد که «نامزد پیشرو جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا قرار است سه‌شنبه هفته آینده بازداشت شود».

دونالد ترامپ نوشت: «اطلاعات غیرقانونی درز کرده از دفتر دادستانی فاسد و کاملا سیاسی منطقه‌ای منهتن که اجازه داده است سوابق جدیدی در جرایم خشونت‌آمیز ثبت شود و مدیر آن از طرف جورج سوروس تامین مالی می‌شود، نشان می‌دهد که بدون آن که جرمی ثابت شده باشد و بر اساس افسانه‌‌هایی که افراد دیگر گفته‌اند، کاندیدای پیشرو جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز سه‌شنبه هفته آینده بازداشت خواهد شد.» او سپس از هوادارانش خواست تا اعتراض کنند و کشورشان را پس بگیرند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی دفتر دادستان منطقه‌ای منهتن که پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورنو، را بررسی می‌کند، در این مورد اظهار نظر نکرده است.

این اولین بار است که یک رئیس‌جمهوری ایالات متحده در دوران حضور در کاخ سفید یا پس از آن با اتهام‌های مجرمانه روبرو می‌شود. دونالد ترامپ قصد دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در سال ۲۰۲۴ وارد رقابت شود. او که به دنبال نامزدی از طرف حزب جمهوری‌خواه است، گفت که حتی اگر متهم به ارتکاب جرم شود به مبارزات انتخاباتی خود ادامه خواهد داد. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ هیچ مدرکی مبنی بر درز کردن اطلاعات از دفتر دادستانی منهتن ارائه نکرد و در مطلبی که در تروت سوشال نوشت درباره اتهام‌های احتمالی چیزی نگفته است. 

یک سخنگوی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به خبرنگاران گفت که غیر از افشاگری و درز اطلاعات به رسانه‌ها، هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای به آن‌ها داده نشده است. 

رویترز نوشت که به گفته منابع آگاه، دفتر الوین برگ، دادستان منطقه‌ای منهتن، شواهدی را به هیئت منصفه ارائه کرده است که نشان می‌دهد مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، در روزهای پایانی کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز پول داده است. 

دنیلز که نام اصلی او استفانی کلیفورد است، ادعا می‌کند که یک دهه قبل با ترامپ رابطه داشته است. ترامپ چنین رابطه‌ای را رد می‌کند. 

دفتر برگ در اوایل ماه مارس از دونالد ترامپ دعوت کرد تا در مقابل هیئت منصفه شهادت دهد. کارشناسان حقوقی می‌گویند که این امر نشان‌ می‌دهد که کیفرخواست به زودی صادر خواهد شد. یک فرد آگاه گفت که ترامپ این درخواست را رد کرده است. 

کوهن در سال ۲۰۱۸ به پرداخت حق‌السکوت به دنیلز و یک زن دیگر درباره روابط خود با ترامپ گناهکار اعتراف کرد. او گفته است که این کار را طبق رهنمون ترامپ انجام داد. دادستای ایالات متحده آمریکا در منهتن ترامپ را به جرم متهم نکرده است. 

صدور کیفرخواست علیه ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که اکنون ۷۶ ساله است و سال‌ها است که مناسبات تجاری، زندگی شخصی و همچنین فعالیت‌های سیاسی‌اش مورد حمله منتقدانش است و درباره آن‌ها تحقیق می‌شود، تحولی بی‌سابقه به شمار می‌رود و احتمالا منتقدان ترامپ را تحریک خواهد کرد. 

بیشتر از جهان