ابوالفضل قدیانی: به دادگاه نمی‌روم؛ در انتظار جلب از طرف بازپرسی خواهم ماند

ابوالفضل قدیانی به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دادسرا احضار شد

قدیانی: مبارزان سیاسی در زندان را سند محکومیت نظام استبداد دینی و علی خامنه‌ای، مستبد خودپرست امروز ایران، می‌دانم‌ــ زیتون

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، با انتشار یادداشتی، از تشکیل پرونده جدید برای خود و احضارش به دادگاه خبر داد. او همچنین اعلام کرد که در این «دادگاه غیرقانونی» شرکت نخواهد کرد و «در انتظار جلب از طرف بازپرسی» خواهد ماند.

در این احضاریه، اتهام ابوالفضل قدیانی «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است. بر اساس اعلام قدیانی، در متن احضاریه او که ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ صادر شده، آمده است: «نظر به اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه شما دائر بر نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام مقتضی است ظرف پنج روز از تاریخ رویت این ابلاغیه برای دفاع از اتهام انتسابی در این بازپرسی حضور یابید. شما می‌توانید یک نفر وکیل به همراه داشته باشید. در صورت عدم حضور در فرجه جلب خواهید شد.»

این فعال سیاسی در یادداشتی که وب‌سایت زیتون آن را منتشر کرد، در مورد این احضاریه نوشت: «همان‌طور که مکرر اعلام کردم، دادگاه‌ها و دادسراهای انقلاب به استناد ماده ۱۵۹، ۱۷۲ و ۱۷۳ غیرقانونی و آرای صادره از این مراجع نیز عملا غیرقانونی‌اند. با استناد به اصل ۱۶۸ قانون اساسی و تبصره ذیل ماده ۲۰ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحی سال ۱۳۸۱، رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی انحصارا و اختصاصا در دادگاه‌های دادگستری با حضور هیئت منصفه‌ واقعی (نه حکومتی) و به صورت علنی است.»

او بر همین اساس محاکمه و صدور رای و اجرای آن را عملی «مجرمانه و فاقد وجاهت قانونی و قابل تعقیب و مجازات» دانست و در ادامه تصریح کرد که در حال حاضر، استقلال دستگاه قضایی آرزویی بیش نیست و دستگاه مستقل قضایی فقط با سرنگونی علی خامنه‌ای و «نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی» تشکیل خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فعال سیاسی با بیان اینکه در دادسرا و دادستانی غیرقانونی و تحت امر نیروهای امنیتی حاضر نخواهد شد، عنوان کرد که در انتظار جلب از طرف بازپرسی خواهد ماند. او در مقابل، علی خامنه‌ای را به نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی متهم کرد و گفت که این اتهام را «دادستان دست‌نشانده و تحت فرمانش برای خوش‌خدمتی، به من و دیگر مبارزان سیاسی نسبت می‌دهد».

قدیانی به بازپرس پرونده‌اش توصیه کرد پرونده او را به «دادگاه فرمانبر نیروهای امنیتی» ارسال کند و دادگاه هم هر مدت حبسی را که از طرف امنیتی‌ها مقرر می‌شود، ده‌ها و صدها برابر آن را برایش صادر کند. او در ادامه نوشت: «علی‌القاعده برای اجرای حکم بنده را احضار خواهند کرد و البته برای اجرای حکم غیرقانونی حاضر خواهم شد؛ چرا که اولا علی‌رغم تمام بیماری‌هایی که دارم، از زندان استقبال می‌کنم و مشتاقم در زندان کنار و همراه برادران و دوستان عزیزم باشم و ثانیا مبارزان سیاسی در زندان را سند محکومیت نظام استبداد دینی و علی خامنه‌ای، مستبد خودپرست امروز ایران می‌دانم که دشمنی او با ملت ایران بر همگان ثابت شده است.»

ابوالفضل قدیانی یکی از فعالان سیاسی پیش و پس از انقلاب است که بارها خطاب به علی خامنه‌ای نامه‌های تندی نوشته است. این فعال سیاسی چندی پیش نیز رهبر جمهوری اسلامی را مفسد فی‌الارض، محارب و دشمن ملت ایران خواند و عنوان کرد که جمهوری اسلامی «رفتنی است». او همچنین با طعنه به اصلاح‌طلبان گفته بود که جوان‌ها به‌خوبی درک می‌کنند این نظام اصلاح‌ناپذیر است و چاره‌ای جز رفتن آن و راه دیگری هم جز خیابان نیست.