بیگانگان فضایی با کاوشگرهای کوچک به منظومه شمسی آمده‌اند؟

اخترشناسان متوجه ورود این کاوشگرهای کوچک به منظومه شمسی نخواهند شد

کنگره در سال ۲۰۰۵ به ناسا ماموریت داد ۹۰ درصد اجرام بزرگ‌تر از ۱۴۰ متر در نزدیکی زمین را شناسایی کند - Canva

نیویورک‌پست در گزارشی که اخیرا منتشر کرد، با اشاره به پیش‌نویس سندی از پنتاگون، می‌گوید که بیگانگان فضایی ممکن است با استفاده از کاوشگرهای فضایی کوچک از منظومه شمسی ما بازدید کرده باشند.

گرگ ونر از فاکس‌نیوز در این گزارش می‌نویسد که به باور مقام‌های پنتاگون، این بازدید ممکن است شبیه ماموریت‌های ناسا باشد که برای بررسی سیارات دیگر انجام می‌گیرد.

شان کرک‌پاتریک، مدیر بخش بررسی‌ پدیده‌های غیرطبیعی پنتاگون، که به دفتر تجزیه و تحلیل ناهنجاری در همه حوزه‌ها (ای‌ا‌ی‌آراو) مشهور است و آبراهام لوئب، رئیس بخش نجوم دانشگاه هاروارد، در پیش‌نویس متن خود که در آن، محدودیت‌های فیزیکی پدیده‌های هوایی ناشناس را بررسی می‌کنند و در روز هفتم ماه مارس منتشر شد، این احتمال را مطرح کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: «یک جرم بین‌ستاره‌ای مصنوعی احتمالا ممکن است سفینه‌ای اصلی باشد که کاوشگرهای کوچک زیادی را طی عبور از نزدیک خود به زمین رها می‌کند؛ ساختاری عملیاتی که چندان تفاوتی با ماموریت‌های ناسا ندارد.»

این کاوشگرهای کوچک می‌توانند مانند «دانه‌های قاصدک» با نیروی گرانشی کشندی خورشید یا با قابلیت حرکت خود از سفینه اصلی‌شان جدا شوند.

دفتر تجزیه و تحلیل ناهنجاری در همه حوزه‌ها (ای‌ا‌ی‌آراو) که در ژوییه ۲۰۲۲ تاسیس شد، مسئول نظارت بر اجرام در آسمان، در آب‌ها و همچنین در فضا و از جمله مسئول بررسی مواردی از اشیای ناشناس است که می‌توانند از میان همه این‌ها گذر کنند.

کنگره به ناسا ماموریت داده است اجسام نزدیک زمین را کشف کند

این گزارش اشاره می‌کند که کنگره در سال ۲۰۰۵ به ناسا ماموریت داد ۹۰ درصد اجرام بزرگ‌تر از ۱۴۰ متر در نزدیکی زمین را شناسایی کند. ماموریتی که به ساخت تلسکوپ‌های پن‌استارز منجر شد.

پن‌استارز در روز ۱۹ اکتبر ۲۰۱۷، یک جرم بین‌ستاره‌ای عجیب به نام اوموآموآ را شناسایی کرد که ظاهری شبیه سیگار داشت و با توجه به اینکه فاقد دم رایج در دنباله‌دارها بود، دانشمندان احتمال مصنوعی بودن آن را طرح کردند.

این گزارش همچنین به کشف تقویت‌کننده موشک ناسا ۲۰۲۰ اس‌او در سه سال پس از آن اشاره می‌کند که آن هم رد دنباله‌داری در انتهای خود نداشت.

افزون بر این، گزارش یادآور می‌شود که شش ماه پیش از رسیدن اوموآموآ به نزدیک‌ترین فاصله‌اش از زمین، یک شهاب بین‌ستاره‌ای به نام آی‌ام۲ (IM2) با اندازه یک متر با زمین برخورد کرد و شکلی مشابه با اوموآموآ و سرعتی مشابه با آن نسبت به خورشید داشت.

به گفته مقام‌های ناسا، «این کاوشگرهای کوچک با طراحی مناسب ممکن است زمانی که سفینه اصلی از بخشی از فاصله زمین تا خورشید می گذرد، برای اکتشاف به زمین یا سایر سیارات منظومه شمسی بیایند‌ــ درست مانند اوموآموآ.»

این گزارش می‌افزاید: «اخترشناسان متوجه ورود این کاوشگرهای کوچک به منظومه شمسی نخواهند شد، چرا که این کاوشگرهای کوچک، نور خورشید را به اندازه کافی بازتاب نمی‌دهند تا بتوان آن‌ها را با تلسکوپ‌های نقشه‌برداری موجود مشاهده کرد و متوجه وجودشان شد.»