پنتاگون بودجه نیروی هوایی در خاورمیانه را کم می‌‌کند

این کاهش بودجه می‌تواند روی حضور نظامی آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان تاثیر بگذارد

بیشتر اعضای نیروی هوایی آمریکا که در منطقه حضور دارند در پایگاه هوایی «العدید» در قطر مستقرند-Roslyn WARD / US AIR FORCE / AFP

وزارت دفاع آمریکا امیدوار است با کاهش بخشی از بودجه نظامی در خاورمیانه، منابع مالی بیشتری برای مقابله با چین، در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، فراهم کند.

یافته‌های وب‌سایت خبری «ایرفورس تایمز» نشان می‌دهد وزارت دفاع آمریکا، برای بودجه نیروهای هوایی آمریکا در منطقه خاورمیانه، در سال ۲۰۲۴، درخواست هفت میلیارد دلار اعتبار کرده است.

این مبلغ، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از بودجه فعلی نیروی هوایی آمریکا در منطقه خاورمیانه، برای سال جاری میلادی، کم‌تر است.

وب‌سایت خبری «ایرفورس تایمز» در بخشی از گزارشی که روز سه‌شنبه ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) منتشر کرد، نوشت این کاهش بودجه می‌تواند روی حضور نظامی آمریکا و عملیات‌های این کشور در عراق، سوریه و افغانستان تاثیر بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیشتر اعضای نیروی هوایی آمریکا که در منطقه حضور دارند در پایگاه هوایی «العدید» در قطر مستقرند.

پایگاه هوایی «الظفره» در امارات متحده عربی و پایگاه هوایی «علی السالم» در کویت نیز میزبان شمار دیگری از نیروهای آمریکایی است. آمریکا در مجموع بیش از ۱۷ هزار نیروی هوایی در منطقه دارد.

به‌گفته کریستین جونز، معاون نیروی هوایی آمریکا، کاهش بیش از ۳۰ درصدی هزینه‌ها در ظرف سه سال، نشان‌دهنده استفاده بهتر آمریکا از منابعش در برابر چین، به‌عنوان چالش پیش رو است.

بیشتر از جهان