رویترز: بوئینگ حدود ۸۰ هواپیمای ۷۸۷ به ریاض می‌فروشد

شرکت هواپیمایی «ریاض‌ایر» تا سال ۲۰۳۰ به مقصد بیش از ۱۰۰ نقطه جهان پرواز خواهد داشت

به گزارش رویترز، انتظار می‌رود که خبر فروش قطعی روز سه‌شنبه اعلام شود- Stephen Brashear/Getty Images/AFP

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که شرکت بوئینگ قرار است حدود ۸۰  هواپیمای ۷۸۷ دریم‌لاینر خود را به دو شرکت هواپیمایی عربستان سعودی بفروشد.

به گزارش رویترز، انتظار می‌رود که خبر فروش قطعی این تعداد بوئینگ روز سه‌شنبه اعلام شود. قیمت این هواپیماها نزدیک به ۳۷ میلیارد دلار است اما خطوط هوایی معمولا هنگام خرید هواپیما تخفیف‌های که مبلغ آن مشخص نیست، دریافت می‌کنند.

این منبع به رویترز گفت که خطوط هوایی دولتی «سعودی ایرلاین» و همچنین شرکت هواپیمایی جدید «ریاض‌ایر»، خریداران بوئینگ‌های ۷۸۷ خواهند بود.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه به‌طور رسمی از تشکیل شرکت «ریاض‌ایر» با تونی داگلاس، کهنه‌کار این صنعت به‌عنوان مدیر اجرایی آن خبر داد. پادشاهی سعودی به دنبال رقابت در عرصه منطقه‌ای و جهانی در زمینه سفر هوایی است.

«ریاض‌ایر» به‌طور کامل متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی است که بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار دارایی دارد و محرک اصلی تلاش‌های پادشاهی سعودی برای تنوع بخشیدین به اقتصاد و دور شدن از وابستگی به نفت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع صنعتی همچنین به رویترز گفته‌اند که ریاض در ماه اکتبر در حال مذاکره برای سفارش ۴۰ جت «ای‌۳۵۰» از شرکت ایرباس بود.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، شرکت هواپیمایی «ریاض‌ایر» تا سال ۲۰۳۰ به مقصد بیش از ۱۰۰ نقطه جهان پرواز خواهد داشت.

هدف‌گذاری پادشاهی سعودی، دستیابی به ترافیک هوایی تا ۳۳۰ میلیون مسافر تا پایان قرن حاضر است.  مقام‌های عربستان سعودی اعلام کردند که فرودگاهی به مساحت ۵۷ کیلومتر مربع در شهر ریاض ساخته می‌شود که تا ۲۰۳۰ پذیرای ۱۲۰ میلیون مسافر، و تا ۲۰۵۰ پذیرای ۱۸۵ میلیون مسافر خواهد بود.

هدف این شرکت هواپیمایی جدید، تبدیل پایتخت عربستان سعودی به مقصد گردشگری محبوب همانند رقبای آن، دبی و دوحه است. در حال حاضر فعالیت شرکت هوایی اصلی «سعودی‌ایرلاین» در شهر جده متمرکز است که هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسلمان برای مراسم سالانه حج است. 

ریاض در حال حاضر ۸ میلیون جمعیت دارد، اما مقام‌های عربستان سعودی امیدوارند که جمعیت این شهر تا ۲۰۳۰ به ۱۵ میلیون نفر افزایش یابد.

بیشتر از جهان