مردمِ ایذه با حضور بر مزار کیان پیرفلک یاد او و دیگر جانباختگان را گرامی داشتند

زینب مولایی، مادر کیان پیرفلک، نیز با حضور در محل جان‌ باختنِ فرزندش و قرار دادن یک تاج گل در محل واقعه، یاد او را زنده نگه داشت

بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، اعضای خانواده کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله‌ای که در جریان درگیری‌های ۲۵ آبان ۱۴۰۱ به‌ضرب گلوله نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در شهر ایذه به‌قتل رسید، با حضور بر سر مزار عزیزشان، یاد او و دیگر جانباختگان جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» را گرامی داشتند. 

در یکی از ویدئوهای مربوط به این مراسم، که نخستین‌بار در یک حساب اینستاگرامی به‌نام «قیام ایذه» منتشر شد، میثم پیرفلک، پدر کیان، دیده می‌شود که خودش را با صندلی چرخدار به مزار فرزندش رسانده در حالیکه با استقبال گرم گروهی از مردمِ ساکن شهرستان ایذه مواجه شده است. 

در روز ۲۵ آبان، میثم پیرفلک نیز همراه کیان پیرفلک بود و مورد اصابت گلوله قرار گرفت، هرچند پزشکان توانستند جان او را نجات دهند. با این‌همه، شدت جراحت‌های میثم پیرفلک به‌قدری بود که بیش از ۶۰ روز در بیمارستان بستری شد و تا مدت‌ها از درگذشت فرزندش اطلاعی نداشت. 

با همه این اوصاف نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در تمام ماه‌هایی که از جان باختن کیان پیرفلک می‌گذرد، خانواده او را تحت فشار قرار دادند. به‌عنوان مثال مهرداد پیرفلک، یکی از برادران میثم، ۲۴ ساعت پس از ترخیص پدرِ کیان از بیمارستان نوشت نیروهای امنیتی برای میثم پیرفلک احضاریه فرستاده‌اند، آن هم در شرایطی که برادرش به «پرستاری و تیمار» نیاز دارد و دیگر اعضای خانواده پیرفلک نیز در فضایی «آشفته» به‌سر می‌برند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در بخشی از متنی که روز ششمِ بهمن ماهِ سال جاری منتشر کرد، چنین نوشت:«برای برادرم که حتی توان نشستن ندارد و با زخم های عمیق و تن بی‌رمق، که فقط با برانکارد می‌توان جابه‌جاش کرد، احضاریه می‌فرستند!»

پیش از این نیز یکی دیگر از برادران میثم پیرفلک، در مصاحبه‌ای با اعتماد آنلاین گفت نیروهای حراست آموزش‌وپرورش شهرستان ایذه به زینب مولایی، مادر کیان پیرفلک، اطلاع داده‌اند که نمی‌تواند در کلاس درسِ مدرسه محل کارش حضور پیدا کند. 

جدای از قتلِ دلخراش کیان پیرفلک، که در زمان وقوعش همدلی گسترده افکار عمومی ایرانیان را در پی داشت و احساسات مردم را به‌شدت جریحه‌دار کرد، مجموعه آزارهای حکومتی‌ای که والدینِ کیان در این مدت تحمل کرده‌اند همدلی بیش از پیش اهالی شهر ایذه را برایشان به‌همراه داشت. 

گوشه‌ای از این همدلی عمومی با خانواده پیرفلک را می‌توان در ویدئوهای منتشر شده از مراسم روز ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ نیز مشاهده کرد. به‌عنوان مثال در یکی از ویدئوهای روز پنجشنبه، جمعیتی از مردم ساکن شهر ایذه دیده می‌شوند که بر سر مزار کیان پیرفلک تجمع کرده‌اند، و همزمان با پخش یک موسیقی بختیاری، تصویر کیان و شماری دیگر از جانباختگان جنبشِ انقلابی «زن، زندگی، آزادی» را بالا برده‌اند.

روز پنجشنبه همچنین ویدئویی از زینب مولایی منتشر شد که، بدون رعایت حجاب اجباری، به‌محل کشته شدن فرزندِ ده ساله‌اش رفت و، به نیت گرامیداشت یاد کیان، یک تاج گل در محل واقعه شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ گذاشت.