رئیس بیمارستان گلستان اهواز: پدر کیان پیرفلک به دستگاه «ونتیلاتور» وصل است

به علت تخریب شدید بافت‌ها و استخوان‌ها، دوره درمان میثم پیرفلک طولانی‌ خواهد بود

مرگ دلخراش کیان پیرفلک با واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی همراه بود - public media

داوود شلیل‌احمدی، رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز، در مورد وضعیت جسمانی میثم پیرفلک، پدر کیان پیرفلک، اعلام کرد که قدرت تنفس او کاهش یافته و بنابراین به دستگاه «ونتیلاتور» وصل شده و در بخش آی‌سی‌یو بستری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر شلیل‌احمدی در مورد وضعیت پدر کیان، کودک ۹ساله‌ای که در اعتراض‌های ایذه با شلیک نیروهای سرکوب کشته شد، گفت: «عمل‌های اصلی میثم پیرفلک شامل عمل جراحی عروق و جراحی اعصاب، در روزهای قبل انجام شد، ولی به خاطر حجم آسیب ناشی از وارد شدن گلوله به بافت‌ها و استخوان‌ها، این بافت‌ها تخریب شده‌اند و به همین دلیل محلی برای ایجاد التهاب و عفونت‌اند.»

او همچنین افزود: «بیمار بعد از عمل، به واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به عفونت دچار شد که این موضوع به اختلال در تنفس و حرکت روده‌ها منجر می‌شود. به همین دلیل در روزهای پنجشنبه، سوم و شنبه، پنجم آذر،‎ دو بار در اتاق عمل، از لحاظ وجود عفونت در محدوده شکم بررسی مجدد انجام شد که بیمار عفونت شکمی نداشت؛ اما بافت‌ها و استخوان‌های تخریب‌شده دچار عفونت شده بودند.»

رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز به درمان عفونت‌های بیمار با آنتی‌بیوتیک اشاره کرد و گفت: «به علت شدت تخریب بافت‌ها و استخوان‌ها، درمان بیمار طولانی‌مدت خواهد بود و امیدواریم بدن او بتواند مقاوم باشد تا شرایط موجود را تحمل و این مرحله را سپری کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میثم پیرفلک روز چهارشنبه ۲۵ آبان به همراه خانواده‌اش در شهر ایذه سوار بر خودرو بود که نیروهای سرکوبگر به آن‌ها تیراندازی کردند. کیان پیرفلک، پسر ۹ ساله این خانواده، بر اثر اصابت گلوله جان باخت و پدر نیز از همان زمان در بیمارستان بستری است.

مرگ دلخراش کیان پیرفلک علاوه بر ایجاد موجی از خشم و اندوه در میان ایرانی‌ها، با واکنش‌های بین‌المللی نیز همراه شد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در توییتی، با اظهار تاسف از مرگ این کودک نوشت: «فکر من پیش خانواده کیان است. کیان در ۹ سالگی پس از شلیک گلوله نیروهای امنیتی ایران به خودرو خانواده‌اش کشته شد. ما به پیگیری برای پاسخگو کردن جمهوری اسلامی در قبال مرگ کیان و بسیاری دیگر از ایرانیان شجاع ادامه خواهیم داد.»

صفحه رسمی کمیته روابط خارجی سنا نیز در توییتی، به مرگ این کودک ایرانی واکنش نشان داد و نوشت: «رژیم ایران با بازداشت و استفاده از نیروی مرگبار علیه کودکان، دوباره چهره واقعی‌ خود را آشکار می‌کند. هیچ نشانه روشن‌تری وجود ندارد که مشخص کند وحشی‌گری رژیم هیچ حدومرزی نمی‌شناسد. ما کیان پیرفلک یا سایر جان‌های جوان ازدست‌رفته را فراموش نخواهیم کرد و بر عهد خود برای ایستادن کنار معترضان ایران تاکید می‌کنیم.»

یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، نیز در بیانیه‌ای که روز ۱۸ نوامبر منتشر کرد، با اشاره به خشونت‌های دولتی اعمال‌شده علیه معترضان ایرانی در بیش از دو ماه گذشته، خاطرنشان کرد که در جریان این سرکوب‌های خشن، حدود ۵۰ کودک کشته شده‌اند. یونیسف در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: «آخرین مورد از این تلفات هولناک کودکی به‌نام کیان بود. چنین اتفاق‌های هولناکی باید سریعا متوقف شود.»

هزاران تن از اهالی ایذه صبح جمعه ۲۷ آبان، با تجمع در آرامستان این شهر و سر دادن شعارهای اعتراضی، در مراسم خاکسپاری کیان پیرفلک شرکت کردند. مادر کیان در این مراسم به‌صراحت، تبلیغات دروغین جمهوری اسلامی مبنی بر کشته شدن کیان به دست «تروریست»‌ها را رد کرد و گفت که فرزند او را لباس‌شخصی‌ها کشته‌اند.