عروسی مجلل پسر ۱۷ ساله رهبر چچن

در هنگام برگزاری این مراسم، تدابیر شدید امنیتی در این شهر برقرار شده بود

رمضان قدیروف، رئیس‌جمهوری منطقه مسلمان‌نشین و خودمختار چچن، برای احمد، پسر ۱۷ ساله خود، جشن عروسی باشکوه و مجللی برگزار کرد.

در این عروسی پرخرج از هلی‌کوپتر و کاروانی از خودروهای گران‌قیمت استفاده شد و رمضان قدیروف با محافظان و دستیارانش در مراسم حاضر بود.

به گزارش وبسایت العربیه، کاروان پرتعداد خودروهای همراه عروس و داماد با عبور از خیابان‌های شهر گروزنی، مرکز این جمهوری، یک کارناوال شادی راه انداختند.

در هنگام برگزاری این مراسم، تدابیر شدید امنیتی در این شهر برقرار شده بود.

در این مراسم، گروه‌های متعدد رقص و موسیقی به اجرای برنامه‌های هنری و محلی پرداختند.

پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، نیز این پسر قدیروف را که یکی از ۱۴ فرزند رهبر چچن است، در کاخ کرملین به حضور پذیرفت و به او تبریک گفت.

 سرگئی کراوتسوف، وزیر آموزش روسیه، سپتامبر ۲۰۲۲ از انتصاب احمد قدیر‌وف ۱۶ ساله به عنوان رئیس شورای کودکان و نوجوانان حمایت کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رمضان قدیروف، پدر داماد، قدرت خود در چچن را مدیون حمایت‌های ولادیمیر پوتین است. او در جنگ اوکراین متحد پوتین است و سربازان مسلمان تحت امرش را برای جنگ با اوکراینی‌ها اعزام کرده است.

 در شرایطی که ارتش روسیه بعد از بیش از یک سال جنگ در اوکراین با تلفاتی بالا و کمبود تجهیزات روبرو است، اعزام نیروهای تحت‌امر قدیر‌وف به اوکراین کمکی حیاتی برای ارتش روسیه به شمار می‌رود.

در ماه‌های اخیر ویدیوهایی از حضور شبه‌نظامیان مسلمان چچنی در جنگ اوکراین منتشر شد.

رمضان قدیروف بارها بر حمایت از مسکو و وفاداری به ولادیمیر پوتین تاکید کرده است. او که بخشی از مافیای ثروت و قدرت وابسته به پوتین محسوب می‌شود، زمامداری خود در چچن را مدیون سرکوب قیام استقلال‌طلبان چچنی در دهه ۱۹۹۰ است.

چچن در دهه ۱۹۹۰ برای استقلال از روسیه در جنگی خونین با مسکو درگیر بود. با حمله ارتش روسیه به چچن به دستور پوتین رهبران و فرماندهان جدایی‌طلب چچن کشته شدند و گروزنی، مرکز این جمهوری، به تصرف درآمد و حاکمیت روسیه بر چچن احیا شد. 

شهر گروزنی در جریان جنگ تقریبا ویران شد اما در دوره زمامداری قدیر‌وف بازسازی شد. از زمان به قدرت رسیدن رمضان قدیروف در سال ۲۰۰۷، او به متحد مسکو تبدیل شد و از حمایت مستمر پوتین برخوردار است.

بیشتر از جهان