حمایت تن‌هاگ از کاپیتان تحت‌فشار منچستریونایتد

گروهی از کارشناسان بعد از شکست هفت بر صفر مقابل لیورپول معتقدند که بازوبند باید از برونو فرناندز گرفته شود

شکست هفت بر صفر منچستریونایتد مقابل لیورپول بدترین نمایش این فصل تیم تن‌هاگ بود_ Paul ELLIS / AFP

شکست هفت بر صفر منچستریونایتد مقابل لیورپول، بدترین نمایش این فصل تیم تن‌هاگ بود. یونایتد با سرمربی هلندی در این فصل پیشرفت محسوسی داشته و یک هفته پیش از این شکست سنگین، موفق شده بود با شکست نیوکاسل، قهرمان جام اتحادیه شود. بیشتر بازیکنان کلیدی منچستریونایتد در ورزشگاه آنفیلد پایین‌تر از حد انتظار بازی کردند، ولی بیشتر انتقادها بعد از بازی، به رفتار برونو فرناندز بود. منتقدان معتقد بودند که او روحیه جنگندگی و توان فرماندهی مناسبی برای بستن بازوبند کاپیتانی ندارد. فرناندز در یک صحنه از این بازی، در برخورد با بازیکن لیورپول تمارض کرد و خودش را به زمین انداخت و در یک صحنه دیگر، از تعقیب بازیکن حریف دست کشید. او همچنین در دقیقه ۸۱ کمک‌داور بازی را هل داد که از دید داور بازی دور ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


کریس ساتن، مهاجم سابق بلکبرن، گفت: « فرناندز بهترین لیدر تیم نیست. در این تیم بازیکنانی‌ حضور دارند که از شایستگی بیشتری برای کاپیتانی برخوردارند. یکی از آن‌ها کاسمیرو است. واران هم گزینه دیگری است. فکر می‌کنم فرناندز دیگر هرگز نباید این بازوبند را ببندد.»
ساتن اافزود: «یونایتد هرقدر بد باشد، نمی‌توان از تعقیب بازیکن حریف دست کشید. این از کاپیتان منچستریونایتد پذیرفتنی نیست.» گری نویل و روی کین، دو بازیکن اسبق منچستریونایتد، هم از رفتار فرناندز در این بازی انتقاد کردند.
اما تن‌هاگ در آستانه بازی پنجشنبه مقابل بتیس در لیگ اروپا، از هافبک پرتغالی تیمش دفاع کرد و گفت: «او فصل فوق‌العاده‌ای از سر گذرانده، و نقش مهمی در موفقیت‌های این فصل ما داشته است. هر کسی ممکن است اشتباه کند و از آن یاد می‌گیرد. این می‌تواند من را هم شامل شود. فرناندز بازیکن باهوشی است. من از نمایش او و نیز کاپیتانی‌اش در روزهایی که مگوایر نیست، خشنودم.»

انتقاد دیگر به فرناندز، حرکت دستش به سمت نیمکت پس از تعویض رشفورد در دقیقه ۸۵ بازی با لیورپول است، ولی گفته می‌شود که او می‌خواسته موقعیت جدیدش در زمین را بپرسد.
رشفورد هم در دفاع از فرناندز گفت: «او لیدر خوبی برای ما است. من از بازی کنار او لذت می‌برم. هیچ نکته منفی وجود ندارد که بخواهم درباره‌اش بگویم. هیچکس کامل نیست. گاهی آدم به قدری خواهان پیروزی است که شاید رفتار عجیبی نشان دهد. ولی من کاملا از برونو حمایت می‌کنم.»
رشفورد افزود: «ما در حکم تیم باید از او حمایت کنیم، چون او بازیکن فوق‌العاده‌ای است. بدون او نمی‌توانستیم در موقعیت فعلی باشیم.»

منچستریونایتد با شکست مقابل لیورپول، از صدر جدول لیگ برتر فاصله گرفت، ولی همچنان در رتبه سوم است و امید زیادی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارد. این تیم در جام حذفی و لیگ اروپا هم هنوز بخت قهرمانی دارد.

بیشتر از فوتبال